Rasat!

Igår ringde jag Previa och rådfrågade en syster om vad jag ska göra, gå tillväga etc. Med anledning av hur jag mår psykiskt. Hon lyssnade gav råd och tyckte jag skulle komma till dem samma dag, men korkad som jag är så säger jag: Nej jag stänger ju idag. Knäppis jag. Men hon antecknade allt jag sa och sa att det var bara att ringa nästa dag och få en tid hos en läkare.
Ingen som tackar en för att man sliter ut sig mer än vad man gjort, utan det man får höra är bla: Jag kan beordra överid, ni delar väl in i grupper, ni måste göras ditt och datt, ni måste, måste måste det är vårt uppdrag.
Man går på knäna, kämpar på men får nada tillbaka. Kränkningar, snäsningar, oförstående miner och arga ord är det enda man får.
Någon värdegrund eller likabehandlingsplan följs inte av de högre.
 
Nu har jag ringt mig sjuk pga att jag mår psyksikt dåligt, ska ringa till previa och boka tid klockan åtta då de öppnar. Sen ska jag sända iväg ett sms  till basen som man alltid måste göra när man är sjuk, det gäller alla.
Vad ska jag skriva?
Jag mår psykist dåligt och har tappat både ork och glädje har en tid hos Previa kl 11.00  hör av mig efter det.
 
Har ringt ska dit 11.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0