Veckan som gått.

Jag är ledsen, besviken, frustrerad...mår alltså inget vidare just nu. Skönt att få prata av sig hos min beteendevetare igår. Som jag skrivit förr och även sa till henne är det som en bergodalbana. Man behöver verkligen inga negativa saker under denna resa som får en att åka ned flera steg. Det kan vara så otroligt lite som får en att må sämre. Har även börjat med mina så kallde lyckopiller. ingen skillnad ännu mer än en otroligt trötthet, sen kan man ju bli mer nedstämd också, men jag har ju åkt begodalbana i flera månader nu så jag vet ju inte om det just nu är medecinen eller negativa saker eller båda?
 
Nu till annat. I måndags var jag hos tandläkaren, så nu är jag klar där för denna gång...ett år till nästa gång om inget händer. Tisdagen så gjorde jag en köttfärslimpa till middag, den vart verkligen lyckad.
 
 
 
Morötterna var otroligt saftiga och söta.
 
På kvällen blev vi bjudna på tårta av grananrna då deras äldsta firade att hon jobbat på sitt första jobb i ett år.
Trevlig stund och god tårta.
 
Igår då så var jag hos Previa i Gullmarsplan, först provtagning pga mina vitaminbrister sen så 1 timme hos beteendevetaren. Maten orkade jag inte göra så det blev en snabbis till Sture med Bratwurst, stekt zucchini med köpt klyftpotatis som han faktiskt fick fixa själv. Var helt färdig när jag kom hem. Sen Mästekocken på kvällen då...skönt att Donya vann tycker itne alls om Carls attityd.
 
Idag har jag förberett såsen till den ugnsgratinerade falukorven.
Fräste paprika, lök i klyftor, curry, salt och peppar efter en stund ned med rivet äpple och lite fräs till sen i med en burk krossade tomater och matlagningsgrädde.
Denna sås ska läggas i botten på en form, sen ska jag lägga över lite färska cocktailtomater, sen falukorv i skivor och sist på med riven ost och skjuts in i ugnen.
Blir nog smarrigt...till det mos eller pasta.
 
Nu en dusch sen blir det film.
 

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Snygg köttfärslimpa. När jag gjorde köttfärslimpa blev den god, men en flöt ut som ett hav på plåten och påminde inte om en limpa ens om jag plockade fram min livligaste fantasi. Hur gjorde du?

Svar: 1 1/2 dl vatten 1 1/2 dl mjölk sen i med en dl ströbröd 2 teskedar salt och två kryddmått svartpeppar rör om och låt svälla så det blir tjockt inte rinnigt som vatten ca 10 minuter i med 800 gram köttfärs och en hackad lök rör om till en smet och forma sen till en limpa.
kerstin Persson

2015-06-04 @ 21:42:00
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Så frustrerande... Precis likadant som jag gör bortsett från att jag har i ett ägg.

Svar: Antingen ägg eller det andra annars kan det bli för rinnigt, jag använder aldrig ägg.
kerstin Persson

2015-06-06 @ 18:16:12
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Aha! Får testa utan ägg nästa gång då...

Svar: Lycka till!
kerstin Persson

2015-06-07 @ 17:11:59
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0