tankar i ottan

Gick upp kvart i åtta idag. Suttit här sen dess och surfat runt, spelat, kollat bloggar och även deppat lite.
Ibland komemr svakorna bara pang bom och det kan vara pga någon pytteliten sak som far genom mina tankar eller framför mina ögon.
 
Jag föesöker vara positiv och naturligtvis se positivt på saker och ting. Men det är inte alltid så lätt jag är ju bara människa. Känns skönt att veta att jag snart kan ta upp detta med min KBT terapeut. Han är helt enkelt toppen. Känns skönt att få prata ut om saker och veta att han lyssnar och sedan kommer försöka hjälpa mig på alla sätt.
Han pratar mycket om att skriva ned saker, listor etc.
 
Då for en tanke genom mitt huvud. Jag som alltid gillat att skriva...varför inte göra om sina dagböker till en bok?
Många kanske tror att det var som liten ung man skrev i dessa. Men inte då. Sen började man ju på Lunarstorm att skriva och det är sparat och sen min blogg. Men allt la man ju inte upp där, det andra finns på papper.
 
Där öppnade man ju sig helt och skrev om väldigt jobbiga situationer som jag inte berättat för någon levande själ. Sådant man inte orkade prata om, saker man ville hålla hemligt både för sine egen skull och andras.
Tänk att få plocka ihop alla desaa delar till en bok. Givitvis inte bara de jobbiga sakerna utan de roliga, skojiga, glädjefyllda stunderna också in en mix.
 
Vet ju var jag har allt, både i källaren och här uppe. Hittade en dasgbok för åren mellan 1995-1998 där jag faktiskt glömt bort delar och jag som har ett sådant minne. En del jag glömt var väldigt jobbigt att läsa om och att bli påmind om. Jag grät nästan vid vissa texter både av vemod och sorg och ilska. En mix av privata och jobbrelaterade saker. Hade det väldigt jobbigt på jobbet år 1998 av många olika själ. Jag ska ta mig i kragen och samla ihop allt och börja skriva. Vissa delar har jag redan skrivit ned i Word tidigare som en dagboksliknande roman. Bara att klippa och mixtra ihop nu.
 
SLUT
 
Dax för disk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0