Magsjuk!

EN VARNING till KÄNSLIGA PERSONER!
 
Ni vet att när man sätter vattenkranen på högsta så forsar vattnet ut med en väldig fart. Så var min mage från ca klockan halv åtta i går kväll och tills nu. Är helt slut. Skrev ju att magen inte var okey redan på morgonen igår. Då hade jag knip i magen och sprang på toa några gånger+ att det kändes som om jag var febrig. Tog det rätt lugnt igår, bakade som vi planerat+att Sture bakade pepparkakor på färdig deg som vi köpt för 5 kronor på Rusta.
 
Låg och såg på det vi spelat in och sov mellan varven. Åt enbart mackor och drack sockerdricka. På kvällen åt vi pasta, fläskfile med champinjonstuvning. Tror det var det här magen väntat på för att komma igång riktigt ordentligt. Vattenkranen sattes sedan på, på just högsta styrkan. Går ju magsjuka på jobbet så det är väl en släng av detta jag fått men denna var då väldigt trög i starten. Tog en dag innan den formligen exploderade.
Äckelvarningen över, nu kommer det bilder på baket.
 
Vridna chokladbullar som ligger och svalnar för att sedan dekoreras.
 
 
 
Dekorerade med smält ringlande choklad och florsocker.
 
 
Åt en sådan och magen sa inte direkt ifrån då, det kom senare.
 
Här är receptet:
 
 
 
Lite bilder till på Stures pepparkaksbak.
 
 
 
 
 
Kanske fel årstid att baka pepparkakor, men den färdiga degen var billig så den slank ned i korgen den med.
Den måste ha stått i kylen en månad innan det blev kakor av den.
 
Nu lite sockerdricka och sen ringa jobbet och sen liggläge i soffan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0