I Löt!

En trevlig och solig dag igår. Vi fick jättegod lunch som idioten jag glömde att fota. Baccon, pasta med chili och parmesan. Supergott var det iallafall. Fick rätt många bra foton på lillkillen, han var glad och sprallig mest hela tiden. lekte tittut, vi läste böcker. Han åt som en häst och fick lite glass som efterrätt, när den var slut så vad det ett himla liv han skulle minsann ha vår glass och när han fick en liten sked av min vart han nöjd några sekunder. Sen startade han om men då fick han inte mer och i ren desperation slängde han ned huvudet i tallriken och slickade den. Smart grabb det där. Varför lyfta tallriken och slicka den då kan ju den lilla smälta glassen glida av.
 
Jag lyckades fånga det på bild som ni ser. Kommer även en film med hans frustation över att glassen är slut.
 
  
 
Först lite lek med sakerna han fick sen blev det mat. Ja, jag har ju bild på maten när William äter. Ser gott ut va :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han kan mycket denna lilla kille som att blåsa ut ljus.
 
 
 
Kan tillägga att Teddy hjälpte inte till utan visade bara med munnen.
 
Vi fortsätter va?
 
 
 
 
Bästa bilden men tyvärr hann han komma fram så nära så det blev suddigt innan jag hann knäppa på knappen.
 
 
vad han gör. Sätter de små stapelkopparna på mitt huvud, det var väldigt kul.
 
 
 
Sitt still farmor.
 
 
 
 
Paus för en macka.
 
 
 
Där är den där gubben igen!
 
 
Jaha blir det inget mer att äta?
 
 
 
Nu blir det glass!
 
 
Det här var ju gott, kan man få mera?
 
Kolla filmen om hur man ber om mer!
 
 
Nu har vi egentid i Williams lekrum
 
jag sjöng tänk om jag hade en liten liten apa umpa umpa fallerallera. Då hämtade han en Duplo apa, som ni ser att han har i handen.
 
 
 
 
 
När vi gick upp hittade Teddy en fjärill i trppan som William var väldigt intresserad av.
 
 
 
Här far William runt i alla rum som om han vill gå husesyn med sin farmor.
 
 
 
Jasså du vill ta ett kort i spegeln när jag tittar i den! Glöm det, blä på dig farmor!
 
  
 
Titta så söt jag är nu!
 
 
 
 
Här är det lilla yrvädret i köket och blir stoppad av Sture, den där gubben.
 
 
Men sen så dög gubben. Han är nog inte så farlig den där gubben då han kan läsa böcker med mig.
 
 
 
Sen leker vi lite tittut.
 
 
 
 
 
Blöjbyte är kul när pappa leker. William blåser bort sin pappa och den leken är så skoj så mamma får ta över blöjbytet medans pappa blåses bort.
 
 
 
Ballonglek och prat i en telefon är kul. Ingen finns i telefonen men den är kul ändå.
 
 
 
 
Pust! Detta tog över en timme att skriva och lägga ut bilderna här och sen ladda upp filmerna och lägga över dom här. Hoppas ni hade en trevlig stund!

Kommentarer
Postat av: Marie

Bilden där han med huvudet på sne och ett busigt leende lutar sig mot en sänge (eller vad jag uppfattar som ett vitt överkast i alla fall) är underbar! :)

Svar: Ja jag gillar den jättemycket. han sprang runt sen helt plötsligt la han sig mot sängen och bara sken upp mot mig.
kerstin Persson

2014-03-09 @ 12:03:16
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0