Det går åt rätt håll.

Magen bättre. Har livnärt mig på rostat bröd, fil med nyttiga magbakterier i och druckit sockerdricka. Idag ska jag börja äta lite annat. Magen känns inte alls som igår inget knip eller rusande på toa i ett. Ska faktiskt baka lite idag...inte äta det men baka det. Blir ju givetvis hemma idag med då magen inte fått riktig föda än och jag vet ju inte alls hur den reagerar mot det. Sen är ju kroppen helt slut och inatt svettades jag som en gris, så jag känner mig allt annat än återställd. Sen tycker jag bakning är avkopplande särskilt när man är sjuk. istället för att tillbringa tiden i soffan framför tv:n.
 
Inte nog med att man hade en jobbig vecka framför sig med rätt lugna dagar igår och idag, då åkte man på magsjuka istället dessa dagar. Nu är det rättegången imorgon + en sak på jobbet även en sak på jobbet på torsdag då det även är stängning, fredag stängning och min tur att ta del i utvecklingsveckan. Ska bli roligt och tur att det inte var igår eller idag, vill inte missa bokcirkeln på biblioteket. Ska bli jätteintressant att delta.
 
På lördag ska vi åka en bra bit, hela drygt 20 mil. Gissa vart? Precis ni gissade rätt. Vi ska till löt för att träffa den familjen som bor där. I den ingår farmors lilla älskling:
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ligger själva Banana chocolate chip cupcake och svalnar sen ska det på Nutella frosting.
 
Här får ni både receptet och bilden från tidningen. Jag tänker utesluta bananskivan ovanpå och sen spritsa nuttela frostingen över och dekorera med cupcake strösslet.
Mina får ni se senare då cupcakesen fortfarande är för varma för att dekorera.
 
 
 
Ser goda ut va?
Nu ska jag se en film och sedan dekorera cupcakesen.
Grabben i graven bredvid.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0