Williams 1-års kalas!

Tittut! Nu är jag här igen!
Igår hade vi en trevlig eftermiddag i Löt, de bjöds på smaskiga bullar och kakor. Ja jag vet jag syndade men det var 1-årskalas.
Hem fick vi åka i snöstorm, så nu kom då äntligen snön till många barns glädje.
 
Måste tillägga att jag glömde fota sakerna vi köpt i födelsedagspresent tyvärr. Vi köpte:
Ett kit med fingerfärg, en dvd om ett får (animerad) den serien har visst blivit otroligt populär och omtyckt och fått bra kritik, ett par svarta träningsbyxor och en t-shirt till med vit/svart leopardmönster upptill, en bok 365 godnattsagor. Ha ha han rev och slet i snören, papper och kastade allt på golvet. William var som ett yrväder och var överallt.
 
Slänger in lite bilder. Han är svår att fota då han ofta vänder på sig precis när man trycker på knappen, tittar ned eller kör in handen i objektivet. Farmors härliga prins.
 
Innan vi åkte hemifrån såg det ut så här så ni vi väl tralla på en låt till dessa bilder.
Hej mitt vinterland......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta möts jag av i köket när jag kommer in.
 
 
 
Presenten från mina föräldrar.
 
 
Det fint dukade bordet med en massa läckerheter.
 
 
 
 
 
 
 
Hi. hi med ansiktet bortvänt.
 
 
 
Allvarlig med ansiktet hitåt.
 
 
 
 
Okey då farmor här kommer det. Gapflabb.
 
 
 
Åh saft!
 
 
 
Men jag kan halsa. Vill inte ha muggen.
 
 
Mera bulle det är slut.
 
 
  
 
Mmmmmm jordgubbar är gott
 
 
 
 
Vad händer där då?
 
 
 
Williams mormor torkar hans händer.
 
 
 
 
Williams mamma och mormor.
 
 
 
Nu blir det paketöppning.
 
 
 
 
 
Kolla farmor paketet flyger.
 
 
 
 
 
 
Tjohej nu är allt på golvet
 
 
 
 
Alla saker är borta!
 
 
 
Så där ja ett leende så får man allt.
 
 
 
Borta! Allt borta igen.
Aha ett paket till.
 
 
 
 
Kortet spelar musik.
 
 
Paketet var från pappas moster, morbror och kusin. Hängde ni med min farmors syrra och hennes familj.
I paketet var det en egen fotölj. Som den där konstiga gubben satte ihop. (Sture)
 
 
Pusslet från gammelmormor och gammelmorfar.
 
 
 
 
Nu går vi till lekrummet.
 
 
Ska vi leka tittut farmor?
 
 
 
 
 
Men pappa var gör du i mitt hus?
 
 
 
Tittut!
 
 
Mina älsklingar. far och son.
 
 

 
 
 
Nu till köket.
 
varför är alla så högt uppe när jag är så långt ned?
 
 
Kom igen då det svänger ju. Kolla på mig!
 
 
 
Kul va?
 
 
 
Den gula bollen i hörnet kan låta en massa ljud, röra på sig och spelar bla musik. William dansar glatt till musiken.
 
 
 
Ni ska klappa händerna så här.
 
 
 
Spela mera!
 
 
 
 
Snabba dig farmor jag ska tillbaka till lekrummet nu.
 
 
 
men först....vem sitter i min fotölj?
 
 
 
 
 
Marie och William
 
 
 
 
Tittut igen!
 
 
 
Sitter i gammelmormors knä och vid grinden står williams morfar.
 
 
Gammelmorfar och William. 
Det där är ju en annan gubbe.
 
 
 
 
 
Det finns även snö i Löt i Salas kommun i Västamanlandslän.
 
 
 
 
 
 
 
Redo för film?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0