Tvättstugan idag!

Godmorgon!
 
Igår åt vi något väldigt gott till middag. Kräfttoast med gräddädel. Så himla gott.
Sture tog lite extra gräslök och strödde över sina, jag tyckte det räckte med det som var i röran.
Bilder och receptet.
 
 
 
 
 
 
Igår städade vi här hemma, Sture dammsög och våttorkade alla golven så nu är det rent och frächt här hemma. Vad jag gjorde ser ni i gårdagens blogg. Sen åkte vi iväg och köpte ingredienserna till middagen, pärm och fotofickor på Claes olsson och lite strunt på Rusta.
 
Idag har vi tvättstugan klockan 10.00 men lilltvätten, enbart kläder.
 
Här kommer lite saker som vi köpte.
 
Detta frukostset var på rea och kostade 79 kronor på Claes Olsson. Fyra äggkoppar med skedar till, salt och pepparkar, brödhållare och servetthålalre. Stures val. Han tror nog att han ska få frukost på bricka nere på gården i sommar :).
 
 
Rosetter till paket i ett långt rör, rea 5 kronor på Rusta, ljusmanchetterrea  6, 90 kronor för fyra stycken på Rusta, halsband 50 % 38 kronor på Rusta.
 
 
 
 
 
Stjärnorna på slottet igår då:
 
Blev besviken på avsnittet igår. Han var så tillbakadragen och blyg, man fick ju inte veta något om honom egentligen. Träffade en tjej i raggsockor och vi började dejta. Sen var det stopp. Inget om barnen heller. Hans karriär var det så lite om tycker jag. Jag som längtat efter att se just honom. De andra fick man veta massor om även saker man inte hade en susning om.
 
Hade velat att han bjöd på sig själv lite. Det är ju det programmet går ut på. Trodde han skulle öppna sig lite mera eftersom de andra hade gjort det. Jag gillar Lasse Åberg jättemycket men hade velat att han berättade mer om sig själv och hans karriär, nu blev det bara ett skrap på ytan.
 
Maria  försökte ju verkligen. Tycker att ställer man upp i programmet så kan man ju berätta mer än vad han gjorde. Okej att man vill ha privatlivet dolt men mer om karriären skulle jag vilja ha hört. Lite mer ingående. Man vill ju veta något nytt inte det man redan vet. Han är verkligen Stig Helmer privat också. Jag hade förväntat mig mera trots att jag vet att han är blyg och tillbakadragen. Det var väl något nytt kanske att han var så blyg som Stig Helmer, det var som om han spelade filmen igår.
 
Men jag gillar Lasse Åberg så det får bli till att åka till hans museum snart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0