Ordblind!

Blev lite förvirrad när jag läste rubriken på mitt förra inlägg: Middag och gården? Men inte åt vi middagen på gården i förrgår tänkte jag när jag läste rubriken. Nu står det ju inte middag på gården utan middag och gården. Ibland så läser man som en kratta fast man själv skrivit det.Men så är man ju ordblind också kanske man även kan säga har dyslexi, men iallfall så tappar jag bokstäver och kastar ofta om dem. Därför är jag urförbannad på att man inte längre kan kolla stavningen som förr här inne i bloggen, numera enbart i rubriken som inte gick förr...suck! Har flera gånger frågat er om ni vet varför och även visat er att det inte längre står kontrolera stavning när man högerklickar på musen. Puts väck är det.
 
Så här ser det ut i rubriken som det  förr såg ut inne i själva blogg inlägget.
 
 
Men här inne i bloggen i själva inlägget ser det ut så här idag:
 
 
Någon som kan förklara varför och kanske tala om hur jag får tillbaka stavningsprogrammet? Nu måste jag klistra in texten i Microsoft word och kolla stavningen och sen gå in här för att rätta till det. Skriver jag direkt i Word och klistrar in det här så stöter bokstäverna i varandra.
Nog om detta!
 
Igår städade vi förråden ute på gården (på jobbet) det blev jättefint. Slängde alla trasiga saker och ersätta med nya fina sandleksaker/uteleksaker. Barnen hjälpte till att lasta trasiga saker på cykelkärrorna och körde till grinden och vi ställde det utanför.
De var så duktiga på att hjälpa till. Man var rätt mör efteråt i sin egen kropp av allt böjande, sorterande och släpande. Vi är nöjda och ska nu behålla det så här. Slarvmajorna knäpper vi på näsan :)
 
Nu snart långfrukost!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0