Julgrisen!

Hoppar högt när jag går förbi spegeln. Kanske för att jag vet att Sture sover och vi enbart är två hemma. Vem är då denna tredje person?

Röda och svullna ögon i ett likblekt ansikte, håret ståendes på ända och lätt haltandes????

När jag sansat mig så upptäcker jag att denna person är jag?

 

 

Fort in i badrummet, badda hela ansiktet i iskallt vatten till ansiktet lyser rosa/rött som hos en julgris på julbordet.

 

Drar en våt kam genom håret så att det ser något bättre ut. Hoppas på att älsklingen snart fikat klart så att jag kan få massage på låret som känns som en enda stor lårkaka. Muskeln är helspänd, men jag vet att med massage och voltaren så släpper det. Sprutar även ögonen fulla med allergidroppar och trycker i några dosor allergispray i näsan.

 

Sist smörjer jag in det rödflammiga ansiktet men ansiktskräm. Så nu får detta sjunka in sen på med rouge och puder, så att det döljer det värsta.

 

Bra början detta på morgonen.

 

Nu blir det frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0