fredag!

Jag har fått lite klagomål på att jag använder färg på texten i bloggen. Att den blir svårläst i bl.a. bloggappen. Snälla skriv vad ni andra läsare anser. Är det bara i appen eller hur känner ni för att läsa färgad test? Om många tycker lika så får jag sluta med att färga texten. Jag själv läser allt från datorn och har inga som helst problem med texten.

 

Nu vill ja ha kommentarer från alla läsare om vad ni tycker negativt eller positivt eller spelar ingen roll med färgad text. Var anonyma on ni vill.


Var hur seg som helst när jag kom hem igår efter APT mötet. Man blir jättetrött av att jobba över så sent som till 19. Nu kommer säkert en massa tycka, men jösses det gör jag ju ofta osh bla bla bla.

 

Men ni jobbar inte i en hög ljudvolym hela dagen, i ett arbete där man måste vara med hela tiden, ha koll på alla små individer mm. Man är alltid trött i skallen när man kommer hem, att då behöva jobba upp till tre timmar till kan vara nog så jobbigt. Chefer ska gå igenom viktiga saker, vi ska reflektera, sitta i grupper ibland. Ja allt för att göra verksamheten för barnen ännu bättre.

 

Sen såg vi då Lyxfällan och självklart halv åtta hos mig. Jag tyckte Thord skulle ha vunnit. Den maten blev jag mest sugen på.Sen hur i helvete kan man få ta med sig hund in i en livmedelsbutik??? Sätta den i vagnen och köra runt. Blir rasande, djur har inte inne i affärer att göra då det finns allergiker. Jag själv skulle bli superdålig om jag fick hem denna hunds hå¨r på mina sake rjag handlat. Nu tänker nog någon att det allergiframkallandet sitter i djurets fett och inte i håret, fel då det gäller mig och flera andra pälsdjursallergiker. jag är även känslig mot enbart håret.

 

Lyxfällan då, vill inte uttala mig om människor som har det svårt, men gillade inte hennes kommentar att hon kunde snylta på bidrag istället för att jobba.

 

Nej frukost och sen åka till jobbet.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Den färgade texten, så länge den inte är rosa, gör mig inte så mycket, rosa/rött på rosa bakgrund blir svårt att läsa, för mig. Det är däremot jobbigare att läsa när typsnittet är stort så bokstäverna/raderna stöter i varandra, som i detta inlägg. Jag föredrar normal storlek på bokstäverna och svart eller enfärgad text, inte blandat alla regnbågens färger i ett och samma inlägg... men det är jag det :)

Såg också både Halv 8 hos mig och reagerade på hunden, dels för allergiker och dels av hygienskäl att det inte ska vara pälsdjur bland livsmedel... och Lyxfällan där paret bodde i min uppväxthåla (de är tack och lov inte därifrån från början) men man får ju skämmas av såna uttalanden! Hon såg inte särskilt taggad ut över någonting i programmet, varken barn, sambo, jobb, ekonomi eller deras dumma val - samma trista/likgiltiga uppsyn hela tiden. Skämmes på dem! Hoppas de lärt sig nåt och ändrat sina (o)vanor!

Svar: men då vet jag hur det är för er läsare, jättebra att du tog dig tid att svara. Såg också att bokstäverna stöter i varandra, beror nog på att jag skriver i word då stavningsprogrammet inte längre fungerar i själva bloggen men i rubriken som det inte gjorde förr. Ska ta till mig av er kritik
kerstin Persson

2014-04-11 @ 08:17:26
URL: http://minsmalavag.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Svart text är absolut den mest lättlästa, det blev stor skillnad!

Svar: tack för att du svarade angående detta. Ska försöka hålla mig till svart.
kerstin Persson

2014-04-11 @ 20:50:47
Postat av: Helena

Hej!
Jag läser bara på dator, inte på app och då är färgad text helt okej tycker jag.
Svart är mest lättläst, men det är fint med variation och annan färg emellanåt.
//Helena

Svar: tack för din kommentar. Alltid trevligt med åsikter.
kerstin Persson

2014-04-12 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0