Usel ökning! Missnöjd!

Igår hade vi APT och fick även reda på löneökning som vi kommer att få retroaktivt.
Jag är förbannad. I ett år har vi på vår avdelning gjort allt som även förskolelärare gör då vi inte haft en sådan. Vi har vart avdelningsansvariga tills en blev det ensam i våras, detta som kommer nu är allas ansvar :vi har haft barn som varit behov av stöd, vi har gått kompetens utveckling, Jag tycker att jag gjort allt detta år och mer än vad jag någonsin gjort då vi tidigare haft förskolelärare.
 
Jag har visserligen inte jobbat så länge som andra vissa från 80-talet. Men detta var ett skämt...350 kronor i ökning den sämsta hittills på detta jobb, som mest 1200 kronor och som minst tidigare 500 kronor. Det suger. En fick 550 kronor och ligger nu nästan 3000 kronor  över mig i lön (dock jobbat sen 80) en annan fick 1000 kronor vet inte summan på dennes lön...men jag blir arg. Inte på kollegerna självklart men på de högre upp.
Minst 500 hade jag räknat med och då varit nöjd.
 
Sen hade jag mitt medarbetarsamtal efter att lönerna varit satta, det gör inte saken bättre för då vet de högre upp inte ett dugg vad jag har att ge och gett. Men de vet allt om vår avdelning och hur vi kämpat två stycken med långtidssjuka kollegor och utan förskollärare...suck!!!
Nej idag har jag ingen jobbmotivation direkt. Men jag ska ha ett samtal med chefen när hon kommer tillbaka, vill veta hur hon tänkt.
Nog!
 
Nu måste jag ta och sätta fart lite för jag har inte ätit frukost ännu. Sitter här i ett badlakan och håret i turban. Det går ju inte när jag börjar klockan halv nio och måste äta innan jag sticket. men egentligen känner jag för att skita i allt idag.
Men så tänkte jag till och fick motovation för jobbet. Barnen, föräldrarna och kollegerna vet att jag gör ett bra jobb och tycker även att jag gör det.
Det är för dem jag först och främst är här inte för de högre upp.
 
Detta hör inte till tystnadsplikten om min löneökning och vad jag anser om den. Inte heller vad vissa kollegor fick då vi var alla enheter igår och då rör det sig om 60 personer och dess ökningar....så ingen pekas ut.
Nu frukost.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0