Söndag igen!

Nä nu jäklar vill jag ha semester igen. Nu har det bestämts att föräldramötet ska vara vecka 31. Men jösses hur ska vi hinna allt på tre veckor. Ta bilder till en powerpoint presentation där alla åtaganden ingår, visst vi har lite bilder tagna från detta läsår sparade på datorn men vi behöver mer. Vill inte fota för fotandes skull utan det ska vara spontana bilder där lärandets syns inte konstruerade bilder.
Sen gå igenom det vi ska ta upp på föräldramötet...när då? På vår reflektionstid som är 1 timme i veckan, där hinner man inte mycket. Får alltså bli ett kvällsmöte till då. Nej lägga det första veckan i Oktober...suck! I slutet av oktober skulle ha varit bäst för alla.
Men nu är det bara att köra på för fullt.
Nog!
 
Sen varföpr läser drygt 50 personer min blogg igår utan att kommentera lappen om mötet till trädgårdsgruppen?
Är det så jobbigt att trycka lite på tangenterna på tangentbordet?
Eller var lappen så usel att ni inte vill skriva det?
Ni som kommenterat eller den som har kommenterat lappen på Facebook behöver inte ta åt sig.
 
Fy fasen vad ont min korsrygg gör, blir aldrig bättre. Det värker som skjutsningen när jag vaknar och det gör även ont ned i ena låret,,,nej det är inte ischiasnerven.
Sture masserar ett par gånger om dagen och tar muskelsalva och visst på kvällen känner jag knappt något, men så är det där igen på morgonen. Sen skit mensen på det gör ju inte saken bättre.
Blir trött, grinig och deppig av det här.
 
Vill ni se hur det ser ut utanför balkongen just nu? Renovering av plaskdamm.
Tror även de ska flytta in parkvägen en bit då det ska byggas en ny förskola där den gamla står nu som ska rivas.  Den kommer att bli både större och högre. Vi har överklagat då den inte alls kommer att passa in i miljön, ser ut som ett krematorium. Betongkub med småfönster.
Nu ser ni förskolan från gatan.
 
Bakom röda staketet. som ni ser på bilden till höger ska denna sjuka förskola byggas.
Vet att överklagandet inte gick hem riktigt men de har vädjat om att de ska ändra fasaden och jag hoppas de gör det. En ny skrivelse ska lämnas in.
Ni ser gaveln på det röda huset längst till vänster på bilden över, där bor jag men på den andre gaveln av huset. Så jag hamnar inte nära denna fula byggnad.
 
 
 
 
Nu har jag annat att göra.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Hillsmother, jag har nominerat dig till en "Blog Your Heart Out-Award"!
Läs här vad det innebär! <3
http://aspieblogg.se/2013/september/blog-your-heart-out-award.html

Kram!

2013-09-15 @ 19:23:42
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Marie

Det där var nog det, i särklass, fulaste försök till förskola jag sett - inspirerar inte till lek och fantasi! Hoppas för alla att de tänker om gällande utformningen/fasaden.

2013-09-16 @ 06:21:39
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0