bara bladder!

Vilken kväll det var igår. Vi satt ute med grannarna tills klockan var strax före halv åtta. Då började det kännas lite kyligt. Sommaren är över och hösten är här. Men än så är det varmt på dagarna lika varmt som det kan vara på sommaren.
 
Idag ska Sture köra pappa till båten så att han kan köra den till kvarnviken för att  ta upp den för vintern.
Det är väl deprimerande om något? Då är hösten verkligen här när båten åker upp. Bättre när den åker i för då är våren här och sommaren är på väg.
Sommaren med värmen och ljuset, ljumma kvällar, grillos och glittrande vatten. Det är något det. Nu kommer mörkret, kylan, alla håller sig inne och vattnet ser dött ut utan solens starka ljus och alla båtar.
Vilken poet jag skulle kunna bli! :)
 
Sen är det lilltvätt idag alltså inga lakan och handdukar+dukar. Sen kanske man kan få ägna sig åt lite tv tittande istället för enbart jobb. Just det vi skulle ju ta fram köttfärsen igår undrar om det gjordes? Måste kolla. Strax tillbaka.
 
Nähä den låg i frysen alldeles hård. La den på tiningsprogrammet i ugnen.
 
 
Vart fasiken är stavnings hjälpen på blogg.se???????
Nu när jag högeklickar på musen kommer detta upp:
 
 
Vart är kontrollera stavning????? Trycker jag på lägg till ordlista... får jag upp en ny sida som ser ut så här:
 
 
 
Men ge er jag vill inte ladda hem något!!!!!!!
Jag är ordblind och behöver programmet. Men på Facebook och andra sidor man skriver på finns det kvar. Kolla in här:
 
 
Kan någon kunnig hjälpa mig i det här? Ni kan vara anonyma om ni vill det skiter jag i just nu, bara jag får hjälp.
 
Oj där kom visst något i mellan. Från otinad köttfärs till data krångel.
 
Kolla månen är uppe:
 
 
Någon som kan svara på varför man lägger allt detta grus på gräsmatten som finns runt plaskdammen som nu renoveras?
Jag vill ha gräset kvar, men det verkar tyvärr inte så?
 
 
 
Förstår inte alls vad de tänker göra över detta? Någon som vet eller har en bra gissning?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

De är dränering. Troligtvis byggs dammen om pga av att den inte var dränerad ordenligt . Med andra ord har dammen eller är på väg att spricka. Pga av fuktskada.

Svar: Jo det vet jag det har vi fått besked om. Men varför grus över hela gräsmattan som de plattat ut, två olika sorters grus på varandra...nyfiken om du har någon ide där?
kerstin Persson

2013-09-21 @ 17:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0