Botar förkylningen med sött och gott!

Igår bakade jag medan en Ipren verkade i min kropp. Två sorter blev det, vaniljhorn och nutella cookies.  Nja jag bakade en sort först sen vilade jag i tre timmar och tog en sort till. Idag vart det nougatbollar, lakritsbollar och chokladgrottor. Är alltid sugen på sött när jag är risig, särskilt vid fökylnignar. Man tror inte det ska vara så ansträngande att röra i några bunkar. Men ack så fel man har för jag är helt slut nu och ska genast bädda ned mig och se en film. Men i efter middag då ska vi ta lite eftemiddagsfika...mumsigt värre. Varm choklad med nybakade kakor till.....så gått så.
 
Nougatbollar
 
 
 
Chokladgrottor
 
 
 
Nutella cookies
 
 
 
Vaniljhorn
 
 
 
 
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lakritsbollar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min väska kom på posten igår. Sture var och hämtade den samtidigt som han köpte mjölk till sitt kaffe som var slut.

Ni vill se den va?
 
framsidan
 
 
Baksidan
 
 
 
inuti
 
 
Imorse innan jag började att baka låg jag och kikade på en klassiker.
Skurt.
 
 
 
Förr kunde de göra barnprogram idag är det mest skit.
 
Det ska vara som det står i läroplanen för förskolan.
 
Förskolan ska lägga grunden för ett livslångt lärande. Verksamheten ska vara rolig, trygg och lärorik för alla barn som deltar.
 
Precis så ska ett barnprogram vara.
 
Barnprogrammen ska vara roliga, trygga och lärorika för alla barn som tittar.
 
Håll med!
 
Tänk:
 
Fem myror är fler än fyra elefanter.
Från A till Ö.
Mumlan.
Kapten Zoom.
 
Man lärde sig något i dessa program och så var de roliga och trygga. Inga karatesparkar eller konstiga armtag som barnen idag gör på sina kamrater. Från både tv och tv-spel tyvärr.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0