Sjuk, sjukare, sjukast!

  • Igår låg jag i soffan halva dagen och tittade på Pelle jansson från 1973. Minns ni pelle från Laxeträsk i Jämtland som flyttade ned till Göteborg och där blev retad för sinm dialekt?
 
Om inte här är den:
 
 
 
Helt underbar serie, köp den. Det är en familjefilm.
 

  • Ska vi gå in på sjukdomen då. I fredags och igår kände jag mig bättre. Men idag är det inte så, hostar så lungorna är på väg ut, snoret och slemmet i halsen är gul/grönt med klumpar i som är bruna. trevlig läsning va? Men tyvärr det är så här det ser ut just nu...suckar. Har det blivit något annat av ett virus? Måste det ha blivit, behöver nog antibiotika. Har ont i ryggen vid lungorna och även i bihålorna...suckar igen!Blir nog läkaren imorgon igen orkar inte ha det så här längre. Det är tionde dagen nu.
 
  • Såg ni Så mycket bättre igår? Gud så känslosamt det var. Vilken udnerbar kille han är den där Kent. Som sagt man ska inte tro på allt som står i tidningarna eller enbart gå på det. Inte för att jag tyckte det var okey att sjunga att våldta Madeleine. Men vilka texter han gjort och de går rakt in i hjörtat vissa av dem. En härlig kille som haft det väldigt jobbigt i sin barndom. Sen svenska myndigheter har jag aldrig givit mycket för. Fruktansvärt hur de behandlade honom som barn.

Nu ska jag lägga mig i soffan igen och se på tv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0