Förkyld.

Igår var jag ledig, läste, satt vid datorn, scrapade och bara tog det lugnt. Kände att en förkylning var på väg. Idag både  hostar och snorar jag och har ont i halsen. Kände av det redan igår men idag något värre. Tänker ta det lugnt och bara slappa idag. Fast gravarna ska vi till, men vi tar bilden då jag är risig.
Hm ta det lugnt? Klockan är strax efter sju och jag har redan bakat Havreflarn, diskat och plockat undan lite.
Svettas som attan gör jag också, så jag har feber eller hade då jag tog en Ipren när jag gick upp klockan sex.
 
 
 
Igår åt vi en härlig middag, Hasselbakspotatis med kotletter och kantarellstuvning.

Dukade lite mysigt med levande ljus etc. Lite mys på på Allahelgonsafton.
 
 
 
 
 
 
 
 
Äppelkaka med vaniljglass och ljus sirap. Brukar steka äpplen i socker (karamilisera)
och ha glass och sirap till. Men till detta var det onödigt.
 
 
Sen till Idol. Jag har sett alla säsonger och som sämst har min favorit kommit trea och det var den första säsongen. Sen har min vunnit alla gånger eller kommit tvåa, två gånger som tvåa tror jag. En gång hade jag tre favoriter. Erik, Calle och men jösses vad hette tjejen? Iallfall kom de etta, tvåa och trea.
Men igår kom min sjua, Gabriel. Visst han var inte särkilt bra igår, men sämst var han inte. Det var Matilda.
Så de som är mest värdiga vinnare och har varit det hela tiden tillsammans med Gabriel är Erik och Elin, Jens visst han är toppen men inte just min favorit. Sen naturligtvis Kevin, trots att det retar mig att han försvinner till fotbollen hela tiden. Söker man till idol ska man också satsa allt till 100%, det tycker inte jag att han gör.
Igår glänste Jens, Elin och Erik, bra jobbat.
 
Här är Äppelkakan jag bakade igår.
 
 
På dessa vackra, goda röda äpplen.
 
 
 
Fina kantareller va?
 
 
Nu ska ni få se min nya musmatta.
 
 
Farmors lille prins.
 
Nu har jag temugg, Acceskort och musmatta med William på.
 
Nu frukost.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0