Födelsedagsfirande i Löt.

Jag vet att jag inte har skrivit på två dagar i bloggen. Ber om ursäkt, men jag har även annat att göra. Igår hade vi tvättstugan klockan sju och medans tvätten rullade började vi med källaren. Att rensa fram sakerna som ska till barnen. Sture hade rört om lite så nu stod saker även längst bak. Men vi fyllde bilen till max med nedfällt baksäte så fick vi plats med mycket. Dockvagnar, duplo, kälke, snowbord, dataratt, gossedjur och massor av annat. När allt var klart gick vi faktiskt och la oss i ett par timmar eftersom vi hade gått upp tidigt.
 
Klockan 12.30 bar det iväg till Löt för att fira Teddy och Marie som fyllt år. Tyvärr glömde jag fota presenten de fick, en skärbräda med Williams bild. Men nu fick ni veta vad vi köpt iallafall.
Tog nästan 100 bilder igår men tog bort en massa. William gömmer sig precis när man ska knäppa eller vänder sig om eller vinkar så att hela han blir suddig.
Men ni får se en drös som jag sparade.
 
Men först vad vi fick att äta, hembakade scones och fillimpa, till det ostar, marmelader, grönsaker, te, kaffe, läsk och en massa bullar och kakor.
Lite bilder på det först.
 
 
 
 
 
Nu kommer farmors lilla ängel, kan tillägga att han reser sig upp till stående, han går med hjälp, men kan även stå utan stöd. Bara drygt tio månader gammal.
Stolt  farrmor.
Granskar mig först lite försiktigt. Just nu bäst i mammas famn.
 
 
 
 
 
William i sitt nya lekrum på undervåningen.
 
 
 
Titta jag går.
 
 
 
 
Denna ska jag göra en förstoring av.
 
 
 
Nej nu räcker det farmor, inga fler blixtar.
 
 
Men är du där igen?
 
 
 
Ops vem är du då? Gammelmormor.
 
 
 
Men vad är det där?
 
 
 
 
 
Jag vill ha gammelmormors krycka.
 
 
 
Nu vankas det käk, Smörgås med leverpastej på.
 
 
 
Hej hej, stopp sluta fota jag käkar.
 
 
 
 
 
Men pappa mera käk nuuuuu!
 
 
 
 
 
Hej, hej så kul vi har.
 
 
Här leker jag och William tittut.
 
 
 
 
 
Tjena farmor, jag kommer inte ut.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi går ut farmor nu ska mamma och pappa öppna sina presenter.
 
 
Paketsnören är stenkul.
 
 
En puss är också kul.
 
 
 
 
Nu sist en videofilm. Här visar William tydligt sin otålighet när inte pappa ger han mat tillräckligt fort.
 
 
Nu ska jag diska och plocka undan här hemma. När Sture vaknar ska vi se fest hos Bagge Wahlgren och Allt för Sverige. Sen har Sture två avsnitt av Vikingar att se och jag ett av familjen Montazami.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0