Underbar Fredagskväll!!

Nu undrar ni säkert vart jag varit. Eftersom jag först nu satt på datorn. Ja jag vet inte riktigt hur jag ska börja.
Ni vet alla hur det känns när man lämnar jobbet en fredag kväll? Jo...Äntligen fredag. Nu finns det säkert några smarta idioter där ute som genast vill kasta sig över tangentbordet och skriva: men inte jag jag älskar mitt jobb, du kanske bör tänka på att byta jobb eller men inte jag jag jobbar ju helger bla bla bla bla!!!!! Snopet va ni hann inte!
Iallafall den känslan hade jag igår efter en otroligt jobbig vecka. Kunde inte ens ringa min dotter som jag såg hade ringt mig på fredags eftermiddagen utan skickade istället ett snabbt sms om kaos på jobbet och ring mig efter sex ikväll.
 
Kom till saken människa!!! Väl hemma sov jag en timme och sen åt vi middag. Efter middagen sa Sture att jag fått sms när jag sov. Kollade telefonen och det var från min dotter: Behöver migrän tabletter eller tabletter. Skit samma jag ringde genast upp. Hon lät full, sluddrade och lät jätte trött. Jag har själv migrän och vet att hon också har det men det här stämde inte för mig. Hennes sambo var bortrest igår och hur vi än vände och vred på det så fanns det ingen som kunde köra henne till akuten. Varför inte Sture undrar ni säkert. En öl till maten är för mig och honom en öl för mycket för att sätta sig bakom ratten. Sen varför akuten? Jo för värk i nacken och i ansiktet är inte migrän för mig som lever med det.
Jag tänkte hjärnblödning, hjärnhinne inflammation.
 
 
 
Vi kom in ca 18.45 och lämnade akuten exakt kl 01.30. Tre läkare kollade på henne och d den sista frågade även överläkaren om min dotter. Hon fick Citadon och sändes sedan hem fortfarande med värk men bättre. Läkaren var säker på efter flera undersökningar, blodprover och andra prover att det inte var något neurologiskt. Utan en kommande virus, bihålor som spökade eller spänningshuvudvärk.
Gav henne en migräntablett Maxalt som ska smälta i munnen och den tog hon idag och värken försvann nästan. Så nu har mamma ställt diagnosen: Migrän som spridit sig till hela huvudet. Så nu har jag sagt till min dotter att ringa husläkaren för att få tabletterna Maxalt utskrivna.
 
Idag handlade jag lite till henne Proviva mango, fruktsoppa, cocktailtomater, drakfrukt, mango, angry birds godis, Ahlgrens bilar och smågodis. Fick även kika på nya lägenheten som var fin men för mycket vitt för min smak. Kunde inte stanna så länge då Sture väntade i bilen och hon har två katter som jag nästan omgående känner av. Kom hem kl två och la mig och såg på dvd somnade kl tre och vaknade först halv tio. Nu har jag åter igen sovit två timmar och nyss vaknat.
Men innan vi åkte och handlade så hade vi stortvätt och dammade hela lägenheten och städade badrum+lilla toan.
 
Älskade lilla gumman du gjorde mamma orolig igår
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Min man sluddrar också vid migrän.

Svar: Jo jag vet att man kan göra det om det är en riktig attack, men värken i ansikte och nacke har hon eller jag aldrig haft vid våra migränattacker. Sen lät hon helt väck och jag tänkte direkt hjärnblödning eller hjärnhinneinflammation. Både sonen och jag har haft det sist nämnda och hade ont precis som hon och sluddrade. Vi hade som tur var virus inte den bakteriella som är väldigt farlig.
kerstin Persson

2013-03-02 @ 20:51:22
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah

Mmm... och det är ju bättre att kolla en gång extra än att låta bli.

2013-03-03 @ 07:58:05
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0