Tisdag och ledig

Igår öppnade jag och hann inte blogga på morgonen. Så idag visar jag upp Söndagsmiddagen som inte föll mig i smaken riktigt. Sture tyckte det var jättegott, men jag tyckte det var smaklöst eller det smakade inget och smördegen bara smulade och frasade+växte i munnen. Först rör man ihop en röra på 150 g Fetaost, en hackad rödlök, två nävar färsk spenat, två ägg och sen peppar och salt.
På en plåt har man rullat ut en smördeg. lägg röran mitt på och vik ihop allt som ett paket, ringla över 2 tsk olivolja. Ska stå i ugnen 35-40 minuter i 220 grader, men glöm den tiden vi kikade efter 25 minuter och då var det nästan bränt.
 
 
 
 
Tyckte det lät så gott när jag läste receptet. Men prova måste man ju göra för att hitta nya middagar.
 
Idag är jag sjuk eftersom jag ska till Södersjukhuset för inskrivning, besöket väntas ta ca 4 timmar. Man får oftast träffa både gynekolog, narkosläkare och sjuksköterska. Ja jag är ju inte sjuk men har tagit en sjukdag och meddelat chefen i god tid innan. Fattar inte varför det ska ta just 4 timmar???? Sådant borde de meddela om i alla infon man får när man får tiden hemskickad.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmm... Fetaost/spenat-knyten brukar svärmor göra, men då gör hon små munsbitar och väldigt tunn deg och det är himla mumsigt att sitta och äta som kvällssnacks... som middag vet jag inte om jag skulle vilja ha det dock :)

Inskrivningen tar tid eftersom de träffar dig mellan andra patienter och du ska ju träffa alla inblandade i ett operationsteam och de kanske inte har möjlighet att träffa dig direkt efter varandra. När jag var på inskrivning i Göteborg tog det en hel dag och jag kom inte därifrån förrän strax innan kl 17, för narkosläkaren var på operation, kirurgen var också fullt upptagen osv, osv... så det var mest bara dötid där man fick sitta och vänta.

Svar: Oj hela dagen. jag kom dit kl 10 och kom in till gynekologen kl 10.10 ändå hade jag inte tid förrän kl 10.30.Till narkosläkaren kom jag in 11.40 och till sköterskan 11.55 och gick där ifrån 12.10. Hade en otrolig tur jag. Den var godare kall än varm smördegspaketet. Väldigt mättsam också så bra vegetarisk middagsmat. Men en bra snacks ide också om man gör dem i mindre bitar.
kerstin Persson

2013-03-05 @ 10:28:04
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0