Om plantering!

Vi Sture planterar om mina S:t Paulor.
 
 
Min största och nu är det fjärde gången den får större kruka.
 
 
 
 
 
 
 
Aha ni vill se helheten i fönstret.
 
Varsågod!
 
 
Nu ska vi ta en palm och en Clivia de behöver mer jord och palmen en större kruka de andra växterna får vänta till nästa månad. Tre av mina Clivior har ungar alltså det har växt upp en liten bredvid den stora en stor har tom två ungar. Ska höra med sonen om han vill ha ett par Clivior för jag har inte plats för fler. De är ju ganska dyra en sex-blads clivia kostar nästan 200 kronor och mina har betydligt mer blad. Synd då att kasta dem när någon annan kanske vill ha dem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0