Lördagskvällen.

Men vad arg jag är. Gör jättefina och underbart goda Isländska räkcocktailar, där är inga fel gjorda. Men glömmer att fota de vackra underverken!!!!! Kommer på det i slutet av middagen och allt jag får på bild är detta.
 
 
Blir så arg. Där i låg även mer räkor underbart goda småtomater som legat i marinad i kylen och en god sås.
 
Här får ni receptet. Gör den för den var verkligen god. tack Yvonne för receptet.
 
 
Men skam den som ger sig...vi gör nya idag tralalala. Har allt hemma utom cocktailtomater. Men Sture ska ju tippa på hästarna idag så han kan köpa en ask när han går upp till torget.
 
Det var då förrätten sen bjöd vi på kallrökt lax, gravad lax, flatrökt skinka, vitlöks sill, den vanliga sillen som bara är sill och inte en massa annat jox i som senap, vitlök etc och en röra som bestod av creme fraiche, äpple och rödlök. Vi hade även en skål med gräddfil och en med röd kaviar i. Ja hajar ni man kan plocka som man vill. Jag gjorde denna goda toast...ja vi hade rostat bröd också.
 
 
Potatis hade vi också. Färskpotatis tom.
 
Det dukade bordet innan gästerna kom.
 
 
Maten.
 
 
Gästerna
 
 
Fikat
 
 
 
Vart inte så många bilder, vart väl sur när jag glömde fota räkorna!!!!!
Men vi hade en trevlig kväll och då är väl det viktigare en några fåniga räkcocktailar.
 
 
Men eftersom jag vart så glad över att jag kan göra nya idag så får ni se lite mer foton från idag bla den vackra blomstergruppen jag fick av mina föräldrar.
 
 
 
 
Hm mindre kul, men Sture tog hälften igår.

 
 
Misslyckad Tigerkaka. Nästan alltid blir de så här fast jag drar en gaffel flera gånger fram och tillbaka...men den var god.
 
 
Sen en sak till, ni har väl inte glömt att ställa om klockorna?
 
Jag har iallafall inte gjort det...glömt alltså.
 
 
 
 
Nej dags att ta itu med disken då. Sen frulle och DN.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Kul att ni gillade cocktailen, det är ett recept som jag kommer att använda fler gånger. Visst blev tomaterna supergoda av marinaden!

Svar: Tomaterna var himmelskt goda, ska åka iväg och köpa flera så blir det räkcocktail till förrätt idag med.
kerstin Persson

2013-03-31 @ 09:58:25
Postat av: Yvonne

Nu blev jag så sugen, får ta och göra den i veckan! Tomater är ju ganska tråkiga i vanliga fall men den här marinaden lyfte dem till nya höjder! Jag köpte en blandsallad med en massa olika sallader i.

Svar: Vi hade en sallad som det var röd och grön sallad i, i en kruka. krispig och fin. Nu ligger tomaterna i marinaden.
kerstin Persson

2013-03-31 @ 10:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0