Internationella kvinnodagen!

 
Idag ska vi tänka lite extra på alla kvinnor som har det svårt ute i världen, både här hemma och utanför. Bara för att det finns de som har det värre betyder det inte att vi ska glömma bort kvinnorna här hemma. De kan ha det förjävligt, även om det inte gäller tvångsgifte, tortyr, omskärelse, fattigdom etc. Vi ska sända alla kvinnor en tanke idag. Utan oss så skulle hela världen stanna.
 
Lite av vad som händer idag. HÄR  och HÄR
 
 
 
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma denna dagen.
 
Är det inte hräligt att det är fredag idag. Står på jobbet och knappar in detta inlägg på en laptop som jag bara skriver fel på. Vill ha ett tangentbord som jag är van vid istället.
Nu ska jag ta min DN och sätta mig i personalrummet för att itna min frukost, ostmackor med sallad och gurka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0