Bloggtorka?

 
Inskrivningen i Tisdags tog inte fyra timmar utan två med väntan mellan de personer man skulle träffa inför operationen på måndag. De ringer på söndag och talar om vilken tid jag ska opereras. Hoppas det blir tidigt då jag inte får äta frukost och jag utan frukost är ingen människa då jag nästan alltid vaknar hungrig som en varg.
 
Igår hade vi APT skönt att det är över. Vill göra mer på avdelningen än vi får göra. Mycket info för hela stugan sen små grupper med olika uppgifter. Nej vi behöver mer tid för reflektion.
 
Nej men jösses vad still det står i huvudet  dag då. Bloggtorka igen och jag som älskar att skriva. Fingrarna brukar flyga över tangentbordet och ord efter ord präntas ned i bloggen. Oftast en massa onödigt snack men iallafall så blir det någonting av det.
 Nu är detta mer som ett info inlägg som man skriver till föräldrarna i förskolan om vad man gjort som i ett månadsbrev, fast det här blir ju dagbrev.
 
 
Kan ju ge mig in i det där om barnfria fik och sen länka till en bloggerska som tycker det är helt okej. Jag själv då? Totalt NEJ för barnfria fik eller förbjuda barn från fiken. Vad är det för galenskaper? Barn är barn, men självklart ska de inte springas runt på fiket. Man fikar och barnet sitter och gör detsamma på stolen. Barn som springer runt och skriker har inte uppfostrat rätt av föräldrarna. Ett barn kan alltid sitta ned en stund utan bråk och äta tillsammans med sina föräldrar eller mor,/farföräldrar.
 
Att själv ha barn och tycka detta är rätt och sen i samma mening skriva: jag går inte och fikar med ..... Dels för att det inte är kul för mig men ännu mer för att det inte är kul för honom. Ska han sitta på en stol och bli hyschad och tillsagd om att man gör si och inte gör så för att vi är på kafé. Inte kul alls för honom för han är ett barn och han förstår inte vilket uppförande som är lämpligt i den lokal som vi befinner oss i.
 
Men vad är detta? Det är vi föräldrar som ska göra så att barnen växer, att de lär sig ta ansvar etc. Givetvis ska vi även lära barnen successivt hur man uppför sig och att kunna sitta still och äta sin mat/fika utan att behöva hoppa ned i ett och rusa runt. Att sätta sig på ett fik i timmar och begära att barnen ska sitta stilla är inget jag begär eller anser att det ska göra. Men en fikastund på ca 30 minuter tillsammans med sina föräldrar tycker jag att barn ska klara. Är säker på att de flesta gör det också. Iallafall av den erfarenhet jag har då jag är ute.
Ja läs inlägget själva HÄR
 
jag fikade med mina barn när jag var inne i stan med dem eller bara ute och handlade i förorten stationern bredvid min. När de var riktigt små hade jag med lite leksaker ifall de tröttnade. hade aldrig några problem med detta. Jag var själv med alla tre ute på fik en nyfödd en på 2 och en på 3 och ett halvt år. Första gången jag var ute själv var den yngsta en månad. jag var inne i stan och handlade vinterkläder till alla barnen. Först åt vi lunch sen fikade vi på ett fik. barn är inte monster utan små individer som har otroligt lätt att anpassa sig och ger man de rätt väg i livet successivt så kan alla barn fika på ett fik

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Lycka till på måndag. =)

Svar: tack så mycket!
kerstin Persson

2013-03-10 @ 10:39:06
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0