Vi skålar i Champgne och smaskar på svenska jordgubbar

Har vi bestämt oss för att grilla och äta ute så gör vi det trots spöregn. Men det var riktigt skönt ute inte alls kallt utan kvavt så frös gjorde man inte.
 
Allt började så här:
 
 
 
SVENSKA Jordgubbar och Champagne.

 
 
 
Nu öppnar Sture skumpan.

 
 
 
 
Helt okey, men jag tycker fortfarande att Champagne inte är något särskilt får ingen wow känsla. Men den var god med jordgubbarna till.
 
Grillmästaren.
 
 
 
 
Nya  grill wokpannan, suverän.
 
 
Medan Sture grillade så gjorde jag det här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Se det regnar!
 
 
 
Middagen fläskkotlett till mig och biff till Sture. Tillbehör, sparris, champinjoner, squash/aubergine,
små tomater, rädisor och Tzatziki.
 
Ingen tomat eller rädisa på Stures tallrik inte.
 
 
Men på min.
 
 
 
 
Mätt och belåten

 
 
Mitt vita vin.   
                                                                                                                                                   
                         
Katten Jones tiggde mat från oss.
 
 
Senare på kvällen så såg vi Robert Gustavssons revy. För mig vart det för mycket Gustavsson alldeles för långt med två timmar. Kanske jag inte var på humör, för Sture skrattade i ett.
En trevlig kväll med mycket god mat och dricka.
 
 Mitt mellis! Åt inte alla :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0