Torrlagd damm!!!

Det är skönt att titta in i bloggen och se alla värmande kommentarer jag fick igår angående mitt mående...grrrrrrrrr!!!
 
Har ni hört det senaste??? Ja en vecka gammalt bara, glömt att rita ned det bara. Undrade starkt förra måndagen varför plaskdammen fortfarande inte var fylld med vatten, tappas alltid i första veckan i juni och då måndag. Sitter sen och läser i Brommabladet at nu är stadens plaskdammar fyllda. Kikar ut och ser att vår gapar torrlagd. läser vidare och läser. Plaskdammen i blackeberg kommer inte fyllas med vatten då den ska renoveras. kommer först att fyllas till sommaren 2014 för att följa miljöverkets krav på vatten.
 
Men vad är detta, renovera den över sommaren????? De kunde ha börjar i mars för byte av pumpsystem etc. den har renoverats förr och då började man i Augusti, men barnen fick bada i två månader iallafall.
Nu får jag ignen sjöutsikt detta år, men det värsta är ju för barnen och ljudet kommer jag att sakna. Barn plaskandes i vatten och deras glädje. Vad fasiken tänker kommungubbarna på????? Börja renovera i höst vintern kommer ändå inte förrän i december.
Att ta bort barnens stora glädje en hel sommar är för mycket. Idioter!!!!!
 
 
Om ni vrider huvudet helt mot höger så bor jag högst upp längst till höger.
 
 
Skit utsikt i år och stackars barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0