Söndags morgon dag 2 på semestern!

Tjingeling! Blev ingen städning igår vi åkte och handlade istället och städar idag.
Var nere på gården på kvällen och pratade lite med grannarna, gick upp rätt tidigt p.g.a. trötthet. Satt vid köksbordet ca kl 20 och hörde en knak från gården går till sovrummet och kikar ut. Där står grannens son på 15 år med några kompisar rätt som det var så hoppade de över det lilla staketet (som säkert knaket kom ifrån)till vårt land och börjar hoppa där inne.
Jag blir rasande pappan är en trevlig kille och vi umgås nere på gården, mamman är också trevlig men inte lika mycket ute på gården. Plockar snabbt bort några blommor från fönstret och öppnar det och ropar ut att de ska sluta med det de håller på med. Hör de säga något liknande som:Vad var det där etc och sen gå in. Jag ringer pappan på hans mobil och förklarar läget och han säger att han genast ska snacka med killarna.
Hur fan är man funtad när man förstör för sina egna grannar?
Det ligger ofta fimpar inkastade i rabatten också...kan nog tänka mig vilka som orsakat det också, Men har inga bevis för det.
 
Vill ni se lite bilder från igår på gården?
 
Men ops där är hon igen med kameran!
 
 
Jag gömmer mig. Men vad fasiken hon kom åt mig ändå!
 
  
Tihi och då tutade jag på din fru när hon satt på balkongen och hon hoppade högt.
Sture pratar med Jocke som grillar.
 
 
Men sluta fota någongång...blääää!
 
 
Vi knäpper en bild på en grillmästare som har egen grill med sig...Christer .
 
 
Vi gick en liten promenad på gården och kollade in bär och blommor. Knäppte en bild på familjen vi satt med.
 
 
Inte riktigt klara men snart så.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kylen full och skafferiet lite tommare och välordnat+fullt med ingredienser till bakning av alla dess slag. Pajer, bullar, muffins, kakor etc etc etc. Hyllan längst ned i skafferiet finns ej med på bild men där finns lådan med all pasta i.
 
 
 
Nej nu ska jag göra annat. Vaknade tidigt idag redan halv fem igår sov jag tre timmar längre än idag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0