En dag på slottet!

Trots regn igår så fick vi en promenad i parken vid Hesselby slott efter lunchen.
 
Där vi åt lunchen så välkomnade ägaren oss till slottet. Vi skulle till huvudbyggnaden men förra gången var det i den byggnaden vi åt lunch i, men denna herre sa inget.
 
 
Innan chefen kom och visade oss rätt tog jag några bilder:
 
 
 
 
Vy från huvudbyggnaden och en snygg stol
 
 
 
Klockan 9.30 var det fika med macka:
 
 
Utsikten från fönstret i det rum vår avdelning satt. Rummet hette Reykjavik.
 
 
Lunchen var god men fattig. Först sallad där de inte fyllde på och alla fick inte av allt jag fick inga oliver t.ex. enbart några futtiga tomater i god vinägrett. Men snodde till mig två goda bröd,
 
Sen torskrygg med färskpotatis i skirat smör. Supergott men för lite.
 
 
Efter lunch tog vi en promenad i parken först slottet sen träd och blommor.
 
 
 
 
Parken bakom slottet:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Slottets baksida tredje fönstret från vänster var vårt rum.
 
 
 
Inne på slottet:
 
 
 
Ursnygg soffa. Myran vägrade flytta på sig men döljde med handen vad hon hade på tallriken.
 
 
 
Men strutsamma vi hade ganska kika på våra tallrikar.
 
 
Jösses det fanns flera tårtor och mini semlor, jag tog tre olika bitar och en semla.
 
Nu är det frukost dags sen iväg till jobbet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0