Middag, vinbär och vattning!

Inte mycket att skriva just nu. Men igår kväll flyttade vi vattenspridarna över gräsmatten så den blev genomdränkt där det var brunt och trist, buskarna fick sig en dränk de med. Vårt land ska vi ta ikväll eller i eftermiddag.
Vilket omslag i vädret 26+ på kvällen, blå himmel och vindstilla mot 16+ grå himmel och storm (kalla vindar)dagen innan.
Jag plockade även en liter röda vinbär till och frös in sen när vi kom in. En granne plockade svarta vinbär, han skulle göra saft eller gele av dessa.
 
Till middag gjorde jag en egen på hittad rätt.
Kokade makaroner och la i en smord form, på det la jag först kantareller sen falukorv. Sen hade jag hemma mini tomater mix, röda och gula plommon, röda och gula runda sen svarta tomater som jag skivade och la på, sen pepprade och saltade jag rikligt och sist strödde jag en massa Västerbottenost över.
In i ugnen tills ostan fått lite färg ca 15 minuter...himmelskt gott.
 
Bild:
 
 
Ser gott ut va?
 
Idag får Sture äta det lilla som blev kvar och jag ska göra plättar och ha blåbärssylt till...mums.
 
Nu ska jag lägga mig och läsa. Vaknade klockan två inatt och somnade om strax efter sju och vaknade nio. Så jag bör sova en stund till idag. Har diskat och plockat undan här hemma så nu kan jag bara ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Ser gott ut, synd vi inte har någon ugn så jag kunnat testa.

Svar: Jag skulle aldrig klara mig utan ugn. har er gått sönder.
kerstin Persson

2013-07-25 @ 16:48:34
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah

Svar: Nej, spis och ugn är utrivna och körda till tippen. Vi håller på och bygger om köket.

Svar: Men hur lagar ni mat utan spis då. Ni kanske har en sådan där liten sak så länge med två plattor?
kerstin Persson

2013-07-26 @ 14:13:06
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah

Svar: Precis, vi har fått låna svärföräldrarnas lilla spis med två plattor som de skall ha i husvagnen, sen har vi grillen och micron.

2013-07-27 @ 16:45:00
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0