lördag morgon!

Efter en god middag så hade vi en trevlig stund med grannarna på gården.
 
 
Jag fotade lite blommor som en i styrelsen har utanför sin port...19 krukor och de är hennes krukor sa hon till en granne som undrade om han fick ha en av krukorna utanför sin port efter att någon stulit hans kruka på natten. Trots att hon påpekat att marken vi odlar på hör till föreningen så vi kan inte hindra t.ex. barnen från att ta bär. Som om vi tänkt det, vill bara ha lite finare på gården och som hörnan var förr...hörnan som gud glömde.
Men detta är då hennes privata hörna med privata krukor, så går det bra minsann.
Här är några av blommorna. de är jättefina det säger jag inget om. Men kan inte vi ha privata saker kan inte hon heller ha det.
 
 
 
 
 
Sture i bilder först glad sen ser han väldigt trött ut. Tröttnade väl på mitt fotande med olika inställningar på kameran.
 
 
 
 
Sture köpte en spridare igår då alla försvunnit från trädgårdsrummet.
Gräsmattan såg väldigt grå och trist ut efter all torka som varit.
 
 
Grannarna. Hi hi hi så kul det är att ligga i pappas knä.
 
Jocke och Nicole
 
 
Nu ska jag snart väcka Sture, han ska först fika sen är det två maskiner i tvättstugan. Stortvätt är det först nästa vecka.
 
DN ligger väl utanför porten som igår, den har visst gjort det hela veckan enligt grannarna. Att de inte kan ge sommarjobbarna rätt nycklar...suckar tungt.
Upp och hoppa Sture jag vill ha tidningen. ja jag vet att jag är slö men orkar inte gå ned och den upp tre våningar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0