Ingenting, ingenting, ingenting!

Jag vaknade strax över sju imorse väl utsövd. Sture sov till halv tio och är nu nere i tvättstugan. Vi hade tänkt sätta på vatten spridaren idag och flytta den över gräsmattan, men det blåser ju full storm ute. Men vårt land måste vi vattna med slangen iallfall...jättetorrt.
 
Kan tillägga att pajen var jättegod som vi åt igår och det tyckte vår grannar också, men trots det har vi över halva kvar för den är väldigt mättande.
 
Ananaspaj
 
 
Innan åt  vi middag som bestod av kokt potatis, köttbullar och rödbetsstallad.
 
 
 
Sen satt vi väl ute till strax över åtta. la oss skapligt igår då jag var jättetrött efter att ha somnat sent och vaknat tidigt.
 
Just nu gör jag ingenting ingenting....
 
Apropå ingenting...minns ni visan?
 

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.

Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.

Onsdag går jag ut och vankar.

Torsdag sitter jag i tankar.

Fredag gör jag vad jag vill.

Lördag stundar helgen till.

 

Den dök bara upp i skallen när jag upprepade ingenting.

Men tillbaka till ingenting då. Känner inte för något, har diskat en stordisk, ätit frukost, läst DN, sett flera avsnitt av Skilda världar och nu har jag bara tråkigt.

Total uttråkad, inga idéer på att göra något, dagen bara flyter på.

 

Jo en knäpp sak. DN låg på golvet imorse vi har den ju bara Fredag-Söndag. I den låg räkningen för nästa månad skulle betalas senast den 13 Juli,...hm det var i Lördags det. sen var summan på 144 kronor mot vanliga 119 kronor. Kanske det erbjudande vi tog på 6 månader och enbart 110 kronor gått ut men skriv det då och skicka ut inbetalningskortet i tid, jag vill inte få några krav!!!

Tidningen står på Sture så han får ringa när han kommer upp, Just nu så vattnar han landet, såg jag genom fönstret. Tvätten rullar i maskinerna så han lär inte komma upp förrän maskinerna stannat.

Nä ska försöka göra något vettigt...kanske läsa lite?


Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Jag älskar ananaspaj =)

2013-08-07 @ 18:41:58
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0