Fredags kvällen!

Vi har en stubbe mitt i gräsmattan som nu är genomrutten full av myror etc. Går ju inte att elda upp den vid denna torka, då brandrisken är för stor. Vi tog fram eldtunnan istället och ställde den på stenar och vattnade runt + hade slangen framme. Sture hade hackat loss rätt mycket från stubben men tyvärr fått med jord också så det tog sig aldrig riktigt. Projektet fortsätter idag.
 
Här har ni bilder från torsdagen då Sture och Jocke höll på att försöka dela stubben med en yxa och slägga som hela tiden lossnade från sitt skaft :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi grillade korv med grannarna och satt väl ute till strax efter nio.
 
Nu kommer det bilder.
 
Dessa har vi planterat vid landet vid vår port.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta ska fjuttas på!
 
 
Har var det inte mycket fart inte. Nej det är inte sten utan briketter som togs från grillen efter att vi grillat klart.
 
 
 
Men varför händer inget?
 
 
Killarna gav upp men strax hittade de något annat kul att leka med. Grannen i vår trapp en yngre kille  i 20-års åldern skulle jag tippa kom ut...med sin radiostyrda HELIKOPTER!
Den lektes det med och mekades det med, sen hamnade den på Bouletaket. Vem klättrar upp som en apa upp i trädet och sen över på taket tror ni?
 
Jo Sture!
 
 
 
 
 
Jösses karlar växer aldrig upp!
 
Nej nu är det frukostime och sen duscha för jag luktar gammal brandrök om håret...undrar varför?
 
Idag ska vi ha mina föräldrar på grillmiddag klockan 17.30.
Ska nog vispa ihop en sockerkaka också, småkakor finns ju redan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du får fortsätta stubbrapporteringen, det verkar vara ett heltidsprojekt. Vill veta hur det slutar!

Svar: Jag lovar att tala om hur det går. Bort ska den!
kerstin Persson

2013-07-27 @ 12:21:52
Postat av: Yvonne

Det tvivlar jag inte på att dessa karlar kommer att lyckas med, de ser inte ut att ge sig i första taget! Hälsa dina föräldrar!

Svar: Nej de är så envisa båda två. Ja jag ska hälsa dem.
kerstin Persson

2013-07-27 @ 12:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0