Firandet igår.

Jag hoppas verkligen inte att våra gäster smittades igår. Har ju haft hosta sen i Tisdags, men igår hade jag lite feber på morgonen. Tänkte att femte dagen smittar man ju inte och det bör man inte göra heller enligt läkare och det jag lärde mig när jag läste medicin. Men jag kände mig sämre och sämre hur längre eftermiddagen led. Har inte känt mig dålig innan men trodde det var p.g.a. av allt strul som varit och att jag inte mått så bra inombords denna vecka. Sen sovit uruselt också.
 
Men tyvärr när jag väcktes av telefonen strax efter fem så tog jag febern efter samtalet hade över 38. Sture kom upp i samma veva som enbart haft ont i ryggen under dagen och hade också 38.3.
men vad fasiken är detta? Låg och såg på DVD under kvällen och hoppade över delfinalen i melodifestivalen p.g.a. att vi helt enkelt inte orkade följa musik denna kväll.
Så det var väl tur att mitt barnbarn inte kom, jag borde nog inte smitta men Sture kanske gjorde det igår utan att veta om att han var sjuk.
 
Stambytt i köket i år har vi fått info om då målas det även nytt på väggar och tak. Sen är det helt över nu med cigg vid köksfönstret och under fläkten p.g.a. flera saker bla min astma. Övriga lägenheten har vi aldrig tänt en cigg i. Så där finns det inget i väggarna, men trotts det så ska vi kolla upp det med bla hyresgästföreningens hjälp. Då styrelsen påstod att våra persienner inte skulle bytas då de var rökskadade och därför snörena var dåliga. Det har nu konstaterats att de inte var så utan normalt slitage. För att slippa framtida tjafs från dem så kommer lägenheten kollas upp. Sen kommer hyresgästföreningen kontakta dem.
 
Men i fredags fick vi nya persienner efter ett års tjafsande nästan. De gamla fick inte plats och då skulle de bytas enligt Mistral som gjorde arbetet. Men de nekade sen av flera anledningar bla just det med rökskador. Men i december backade styrelsen efter att hört efter med deras fastighetsbolag+att hyresgästföreningen kollat upp våra persienner. Så allt detta med att kolla upp övriga lägenhet +stambytet borde vara klart under detta år. Är så jäklar trött på denna styrelse. men ni som följt resan med persiennerna och bla röken vet redan om detta och vet om allt jag skrev här just nu. Kom in på det bla för att jag glömt att skriva att persiennerna sattes in i fredags.
 
Bilder från igår:
 
 
 
 
 

 
Blommorna är från syrran. Fick även presentkort från dem och en 37 tums platttv.
De söta korten med blommor på som ni ser under är från mina föräldrar med pengar i.
 
 
 
 
Mamma och pappas sitter i sofforna.
 
 
 
 
 
Syrran längst bort på vänster sida sen hennes man Johan och deras dotter Pernilla.
 
 
Min pappa och Pernilla

 
Hela gänget
 
Jag var jättemätt efter maten och äppelpajen var det inte mycket kvar av, där i mot har jag många cup cakes kvar och just nu känner vi inte alls för det. Sture vaknade nys han har 39.4 i feber och la sig igen.
 
Ha en bra dag nu är det soffläge som gäller.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Ser ut som om ni hade riktigt trevligt. =) Skönt att det äntligen löst sig med persiennerna. Det var en segdragen cirkus.

Svar: Ja den var verkligen segdragen, men skam den som ger sig. Sen försöka att skylla på rökningen då det är väldigt lätt att kolla upp sådant.
kerstin Persson

2013-02-10 @ 11:30:48
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Sv - Hur kollas sådant upp då?

Svar: Ingen aning men de har väl mätinstrument och sen tittar de väl på hur tapeter är slitna och om de är gula väggar och tak?
kerstin Persson

2013-02-10 @ 19:29:01
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Lena

Grattis på era födelsedagar i efterskott. Det var f*nimej på tiden att ni fick era persienner, toppen!
Trägen vinner så att säga.
All mat och cup cakes såg så otroligt gott ut, så nu suger det lite i tarmen:-D.

Krya på er.
//Lena

Svar: Tackar så mycket. Ja det var verkligen på tiden håller med dig. Hoppas verkligen att styrelsen blir utbytt när de ska välja ny. Är i April tror jag.
kerstin Persson

2013-02-10 @ 23:25:38
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Svar: Men du sade ju att det lätt kunde kollas upp, då bör du ju liksom veta hur och var man vänder sig.

Svar: Ja skrev att vi ska vi kolla upp det med hyresgästföreningens hjälp . Hur de gör och vilka de anlitar vet jag inte men har pratat med dem angående detta problem. och köket behövde de bara ögonen att se med att snörena inte var skadade av rök utan helt normalt slitage efter så många år. Det gula som fanns i köket var från vår gasspis som tyvärr gör det mesta gult därför bör man alltid ha dörren stängd till köket då man lagar mat.
kerstin Persson

2013-02-11 @ 16:23:09
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Svar: Finns det ingen fläkt ovanför spisen?

Svar: Jo det finns en fläkt över spisen den brukar Sture röka under eller så vid köksbordet med öppet fönster.
kerstin Persson

2013-02-12 @ 11:01:50
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Om man använder den varje gång spisen är igång så skall det inte bli gult av spisen...

Svar: Jo det blir det ändå eftersom en fläkt aldrig kan ta all gas som kommer ut. Inte all matos heller.
kerstin Persson

2013-02-12 @ 18:00:23
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0