Middag! Julpyntat! Båtrummet eller palmrummet eller blandade rummet!

Jag formligen dog när jag la mig i soffan igår eftermidag. Jag sov ända fram till halv sex då Sture kom hem med detta:
 
En blandning av tre hot wings , chili cheese tops (tror jag det var) och Mc nuggets+såser till.
Stures val.
 
 
 
Mitt val:
 
 
 
Lumumba.
Mums. Kall med is i.
 
Cognac och chockladdryck som är iskall.
 
 
Lite julpynt. Vissa bilder är det två av, med blixt och sen skymningsinställning som alltid blir suddig för mig, men man ser hur det lyser i mörkret. Tar alltid upp allt till första advent.
 
Vardagsrummet:
 
 
 
 
 
 
 
 
Hallen:
 
 
 
 
 
Lilla hallen:
 
 
 
 
Köket:
 
 
 
Båtrummet. Teddys gamla rum.
 
 
 
Eller man kanske ska kalla det palmrummet :). Eller kanske blandade rummet :).
 
Nu vidare.
 
Filmrummet. Angelicas gamla rum.
 
 
 
Sovrummet. Som var sovmrum först och sen Linneas rum och nu åter igen sovrum.
 
 
 
 
Lilla toaletten.
 
 
 
Badrummet.
 
 
Yttedörren och trappfönstret.
 
 
 
Vill ni se båtrummet. Att det heter så beror på att det var tänkt så från början. Bara båttema eller skägårdstema. Det finns men det finns annat också.
Ja men häng med då!
 
Vi roterar runt då. Först dörren eller ingången för dörren står i källaren. Sen roterar vi åt höger runt hela rummet. Slutar med en bild då jag står i dörröppningen. Kan säga att tvätten ni ser hänga där ska bort idag, även tvättsäckarna. Påsen på dörren innehåller julklappar till William dock inte köpta i den affären, men påsen var en stor modell och det behövdes.
Jag skriver inget om sakerna, ni får fråga om ni undrar. Rörigt,nja smaken är som baken delad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill smita in och skriva en liten sak angånge den röda maten. Det är mattan som ligger på lilla toaletten. Den är tvättad och ligger där och torkar. Så den hör inte hemma där i rummet. Samma med tvätten då som jag tidigare skrev.
 
 
 
Slut på visningen och nu publicerar jag efter 1 1/2 timme. Det tog så lång tid, med allt fotande och att lägga upp bilder+skriva text.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Inte rörigt, bara mycket saker ;) Är det ett gammalt dockskåp som står på det blå skåpet? Kan du i så fall visa inredningen, om det går att öppna...?

Svar: Nej det är inte gammalt utan i plast. Playmobil. Är sådana gubbar och möbler inuti. Min mor köpte det då mina barn var små.
kerstin Persson

2013-12-01 @ 18:04:31
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0