Lilla julafton i Löt.

Igår firade vi lilla julafton i Löt. De bjöd på julmat och massor av goda ostar och oxt och kex till det. Skinkan de gjort var jättegod och väldigt saftig, åt massor av den.
 
Nu kan ni få se Williams julklappar, en sak finns inte med på bild och det är en pekbok med dinosaurier som man kan känna på. Deras skinn kan man känna på och en kan man känna på tungan som är lite kletig.
 
Men här kommer de andra klapparna:
 
En bok om en Igelkott och ett litet gossedjur.
 
 
 
Tredimitionellt vykort
 
 
 
 
Liten snask tallrik
 
 
 
Snökula
 
 
 
När vi åt lunchen så satt William bredvid mig, han smakade på allt en riktig liten matgris.
Vid fikat åt han russin och så fort munnen var tom så ville han ha fler.
Det kommer att komma tre korta filmer i slutet en där han äter och tröttnat på maten och vill peta på allt, en där han går och en där han öppnar julklappar och dansar.
Men vi börjar med bilderna.
 
 
Oj vad kul farmors halsband är.
 
 
 
 
 
 
Fniss, fniss.
 
 
 
Jag vill se hur bilden är! Han vill verkligen titta på sig själv och ler då han får göra det.
 
 
 
Han har tom lackskor, frack jackan har han inte på sig.
 
 
 
Hands up baby hands up!
 
 
Mera käk!
 
 
Jag vill se bilden annars skriker jag!
 
 
Oj så trött jag blev.
 
 
Vad ska jag nu hitta på då?
 
 
Alla samlade vid det fint dukade julbordet.
 
 
 
Nu käkar vi leverpastejmacka, majskrokar och farmors julmat.
 
 
 
 
 
 
  
 
Färdig!
 
 
Kolla jag reste mig själv farmor.
 
  
 
Släpp ned mig!
 
 
Efter lunchen gick vi upp på överväningen för att fika i salen eller vardagsrummet. Men hos dem säger man nog hellre salen. För det är verkligen en sal.
 
 
 
 
Tog ett foto där han skrattar åt Sture men det blev jättesuddigt tyvärr.
 
Men ni får väl se den ändå, den komemr först.
 
 
 
 
 Nä men kolla där är den där gubben igen. Alltid samma min och gapande min när han ser Sture.
 
 
 
 
Här är jag farmor.
 
 
 
De har en sådan fin tomte på flygeln.
 
 
 
 
Julklappsdags!
 
 
 
 
Så skoj att klättra på alla julklapparna.
 
 
 
 
 
Wow musik nu dansar vi!
 
Denna bild tog jag precis efter att jag slutat filma honom med aktivitetstavlan. Han stod även upp och dansade.
 
 
 
Hur sätter man på igen?
 
 
 
 
 
 
Mina föräldrar.
 
 
 
Börjar bli trött.
 
 
Nu kommer tre korta videoklipp. När han börjar tröttna på att äta, går och sen dansar till musiken på aktivitetsplattan han fick.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0