Juldagen!

 
 
Vi spelade När och fjärran igår, tänker inte gå in på reglerna. Men man vinner när man tagit alla kunskapsstegar. Sture hade en kvar när jag var tvungen att gå på toaletten. När jag återkommer talar han om att vi har lika mycket pengar, men får han en 2:a eller en 6:a på tärningen så får han kunskapstege och stor chans till mer pengar.
Han får nummer 1 och 5...ha ha tänker jag och kommer på en fråga som ger mig 200 kronor. Då han slår så kommer han på den där jäklar stegen och kommer att få 200 kronor för varje rätt han svarar på fem frågor. Han tar två frågor och går ledande ur spelet. Jäklar karl säger jag bara.
 
Här är spelet.
 
 
 
Vi åt och drack gott, spelade Uno, såg på Karl-Betrtil Jonssons julafton. Sen såg vi även Sveriges gårdar.
 
Här kommer bilderna...just det är Killkenny och Päron cocnac i glasen. Ursäkta stavningen om den är fel. Även en bild på en gigantsikt stor ren disk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Petra Mede tar vi sist, en usel värld. Som bara pratade om sig själv och blev även tillsagd att tända ljuset och börja med Kalle då hon dragit över tiden med 2-3 minuter. Samma höll hon på att göra när hon skulle presentera Karl-Bertil Jonssons Julafton.
 
 
 
 
 
Lite vilopaus under Karl-Bertil
 
 
 
Vi la oss i soffan strax före halv elva och tittade på film och åt choklad och drack julmust.
Det var ju Julafton och då ska man unna sig att äta och dricka gott.
 
Nu är det Juldagen och fortfarande regnigt och grått ute. Ha en fortsatt bra Jul.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0