Williams dopdag.

Nja bilderna blev inte alls som jag ville, ingen som är riktigt bra. men jag är nöjd ändå. Filmerna vart usla p.g.a. ljuset från fönstret.
Men en fin dag och minnesvärd.
 
Men här kommer lite bilder då.
Vi var först hemma hos Teddy, Marie och William i knappt två timmar.
 
Han vaknade precis när vi kom dit.
 
 
 
 
 
Ha ha, william ser lika frågande ut när min mamma håller honom som när Sture höll honom sist.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu en bildkavalkad på min dotter och William. Faster och gudmor.
 
 
 
Försök till leende.
 
 
 
Ro hit kameran farmor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi framme vid Tärna kyrka utanför Sala.
 
 
 
 
 
 
Närmast dopfunten sitter naturligtvis jag.
 
 
 
 
 
 
Det är gudfadern Björn som håller i William här. Sen kommer gudmor Angelica min dotter och föräldrarna Marie och Teddy sist prästen som hade humor och dopakten blev väldigt bra.
 
 
 
 
 
 
 
Här läser gudmor en liten dikt. Toppen Angelica du verkade itne alls nervös. Efteråt sa du att du varit jätte nervös.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Utanför kyrkan
 
 
 
 
 
 
Kakfest i Löt efter dopet.
 
 
 
 
 
 
 
Mitt!
 
 
 
William i kråsskjorta och svart fluga, men Teddy vände honom aldrig rätt och en massa skulle fota så William blev lite grinig till slut.
 
 
Nu två filmer.
 
Den första är när gudmor häller upp dopvattnet i dopfunten. Den andra när han döps, men det är dåligt ljus och lite hoppigt, men ni kommer nog se vad som händer. Just det jag har inga bilder från när han får vatten på huvudet. De kommer från min mor via mejl senare, jag filmade ju så då kunde jag ju inte fota också.
 
Tyvärr ligger ljuset fel från fönstret.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Som jag sa igår vilka fina bilder. Och så duktig William var. Han såg lite misstänksam ut när prästen lyfte upp honom:-D

2013-08-25 @ 15:06:54
Postat av: Marie

Fina bilder! Ser ut som ni hade en härlig dag och fin stund med barnbarnet...

2013-08-27 @ 09:37:06
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0