magsjuka!

 
Kände mig hängig igår, mådde lite illa redan på jobbet och ingen aptit alls. Jättetrött på kvällen och frös, somnade strax efter idol. Magen var i olag också, gick på tota flera gånger igår och det knep i magen. Min mage är ju oerhört känslig så för att vara dålig i magen så behöver jag inte vara sjuk och smitta. Det kan räcka med att jag ätit något galet som magen inte alls gillar. I iallafall, så var jag uppe inatt också, till slut insåg jag att detta går inte jag får bita i det sura äpplet och ringa jobbet. 
Sen till råga på allt kom gubben hem strax efter sju och talade om att hans mage var likadan som min. Så en lite förkylning i magen är det ju.
 
Men som tur är så vet jag att man kan återgå till arbete/skola/förskola etc 24 timmar efter det att man varit sist på toa dålig, kräkts etc+ätit normalt. Vinterkräksjuka är det 48 timmar. Då smittas man inte längre med all säkerhet, säkert kan man gå tidigare men dessa timmar garanterar att du är frisk och inte smittas längre.
Så lördag kommer jag att vara helt frisk ifall någon oroas över att smittas.
 
Idag ska vi enbart rosta bröd och dricka A-fil.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0