Jag är en inbrottstjuv.

Trycker på den gröna rutan där det står Skriv och stirrar sen på en vit ruta.
Över denna ruta så finns en liten vit ruta som det står Rubrik över. Hm vad gör man nu då?
Försöker pränta ned något som låter någorlunda vettigt och intressant.
Men huvudet är totalt tomt. Inga ord, ingen text, ingenting helt enkelt. Ett totalt tomrum som det nästan ekar i.
Det burrar till lite i huvudet sen kommer det några små ord som på beställning nästan.
 
Hade en konstig dröm inatt jag drömde om barnbarnets dop som är nästnästa helg. Konstig kyrka, konstig lokal för kaffet. Som faktiskt bestod av Tapas direkt efter dopet vid 14, sen skulle det bli middag kl 19.30 och sen kaffe. Lång väntan där i mellan, helt knäppt alltså.
 
Mitt inbjudningskort till dopet ligger hos grannen sen snart två veckor då min senile son hade glömt att jag bytt efternamn...ja hon heter ju samma som jag hette förut både för och efternamn. Idag delar vi bara förnamn. De är bortresta sen flera veckor tillbaka till sitt  sommarställe. Ingen aning när de kommer hem-
Jag vill ha kortet då jag nu enbart vet tid och dag, kyrkan sa min mor snabbt men det glömde jag lika snabbt.
Har mailat sonen om att kanske få ett nytt med rätt namn. Så där lite spydigt skämtsamt, men inget nytt har dykt upp. Får be min mor att hon skannar in kortet och mailar det till mig. Jag vill kolla in kyrkan på nätet och se exakt vart den ligger

I fredags tog jag hem en griptång, ja en sådan där som äldre ska använda för att plocka upp saker från golvet utan att behöva böja sig.
Tänkte fiska upp mitt kort ur grannens brevlåda, men tången var för kort och hade behövt vara böjbar så att jag kunde nå deras post på golvet.
Galet va som att nästan göra inbrott hos grannen. men kortet är mitt och inte deras och jag vill ha det.
 
Denna försökte jag fiska upp mitt kort med:
 
 
 
Synd att vi inte bor i radhus eller villa. Men då hade de väl haft en sådan där brevlåda med lås på.
Jag får trösta mig med att de då säkert haft en sådan, så jag iallafall inte kommit  kortet då heller.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Haha vad du är rolig, såg dig stå utanför grannens dörr med tången. Kan du inte gå bort till dina föräldrar och läsa deras kort, det är ju inte många steg bort! Sedan skriva ner kyrkans namn och de andra uppgifterna! Kortet kommer ju in till dig så småningom, förstår om du vill ha in det i dina snygga fotoalbum med alla korten från dopet!

Svar: Jo visst kan jag gå dit inga problem. Men jag är en tjurig en och vill ha just mitt kort. Kan ju även bara slå en pling och fråga om kyrkans namn igen. Ska ringa min mor men lite senare för de sover nog fortfarande.
kerstin Persson

2013-08-11 @ 07:33:36
Postat av: Marie

Har ta lite häftmassa? Sätt det på en längre pinne och tryck fast ditt kort på det och använd griptången sen att plocka upp med - bli MacGyver ;)

Svar: För många år sen använde barnens far en pinne med tuggummi på efter att fått upp lite post så lossnade tuggummit och vi fick inte upp det med pinnen. Vågar inte göra om samma misstag igen :)
kerstin Persson

2013-08-11 @ 08:46:01
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0