Måndag åter igen!

Usch vad jag hostat inatt, men låg jag på vänster sida så hostade jag nästan inte alls? Hostan känns konstig för det svider i halsen när ja hostar så brukar det inte vara. Snuvan borta, segheten i kroppen borta, känner mig helt okey förutom hostan och någon heshet kvar.
Igår var det klart och soligt väder, samma i Lördags så att vädret skulle påverka min astma så att jag fått hostan tror jag inte alls på. Jag borde blivit av med den i helgen, så nu kommer jag ta normal dos astma medicin igen.
Kommer inte skriva något långt inlägg idag utan egentligen skulle jag bara visat middagen, skivad råstekt potatis, fläskkotlett, sparris och bea.
 
 
Tack Sture så himla gott...nej det är inte fettigt, potatisen är stekt i lite köttsaft och olivolja, kotletten enbart i olivoljan.
Nu ska jag käka sen ska jag åka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ta inte detta som kritik nu... men det kan inte vara så att du reagerar på cigarettrök? På bilder du lägger ut ser det ju ut som ni/Sture röker inne och han sitter med en cigg på var och varannan bild. Det är ju inte direkt hälsofrämjande ämnen som frigörs och eftersom du är känslig mot annat, dofter, djur osv... kanske det kan vara så att kroppen försöker säga att det inte är okej att vistas i/omkring cigaretter/rök hela tiden?

Svar: Sture röker enbart under fläkten eller i köksfönstret samma gäller mig. Håller inte alls med om att han har en cigg på var och varannan bild inomhus. Nej hade det varit rökningen hade jag aldrig blivit bra i Mars och frisk sen dess och nu dålig igen. Jag är doft allergiker sen flera år tillbaka och då gäller det dofter som parfymer och liknande. Pälsdjur sedan jag var liten. Försöker att inte ta detta som kritik men att du skriver att han håller cigg på var och varannan bild gör mig lite grinig. Jag hade en infektion och hög sänka så nu har jag fått antibiotika och så ska jag tiga helgen ut.
kerstin olsson

2012-10-10 @ 09:15:12
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0