Höststädning!

Höststädning på gården.
 
Vi börjar med lite fika och lite fotning av eld bla. Hm lägga stora vedträd i en murad grill är inte så smart, de flyttades raskt av Sture till eldstaden som är gjort för dessa vedträn. Den blir för het så bruket höll på att spricka.
 
 
 
 
Torkar av regn från stolarna

 
 
 
 
 
Jörgen välkommen hem :-) Han flyttade ju med sin familj till hus i Juni förra året. Saknade grannar.
 
 
 
Nu känner sig Sture hemma :-)!
 


Blommor som de planterad ut i krukor utanför portarna. Eller blomsterarrangemang.
 
 
 
 
 
Denna finns utanför vår port

  Närbild
 
Vinbär finns det fortfarande gott av. Trotts att grannbarnen+vuxna har plockat dessa varje dag i somras.
 
 
 
Här rensar de vinbärsbuskarna.
 
 
Sen fällde Jocke och Sture ett träd. Tog en liten filmsnutt när Jocke håller på att såga. Sture, Peter och Nicole (Jockes dotter) fick vara med på ett hörn också.
 
 
 
Här ligger trädet på backen.
 
 
Nu ska jag in och ta en dusch för jag känner mig rätt svettig. Svettas massor på natten.

Kommentarer
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Nu blir jag ju nyfiken... Varför togs trädet bort?

Sv - Skorna kommer att komma upp... Håll koll =)

2012-10-15 @ 08:29:02
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Missa inte min nya tävling. =) Jättefina blomsteruppsättningar. =)

Sv - Haha... Skorna är fotade och kommer upp under dagen. =)

2012-10-15 @ 15:54:55
URL: http://phantazia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0