Gamla svesnka svart/vita filmklassiker...det är livet det!

Gick upp tidigt idag kl sex. Vaknade kl fem och såg beck filmen klart som jag började att titta på igår kväll,men somnade ifrån. Sen läste jag DN och åt frukost och la mig och titta på Jungfrun på Jungfrusund med Sickan Karlsson. Åh vad härligt det är med gamla svart/vita svenska filmer. Ska se en till med Sickan Karlsson när jag är klar här.Sen har jag ju en drös till, Lilla Fridolf filmerna, de är ju helt underbara. Jag har även Änglar finns dom med Christina Scollin och Jarl Kulle, Hets, Hon dansade en sommar, Swing it magistern mfl. Det blir en svensk filmklassiker dag idag för mig tror jag bestämt.
Vad säger ni? Gillar ni svenska gamla svart/vita filmklassiker?
 
Middagen igår:
 
Schnitzel med remouladsås, smörstekt babyspenat och smörstekt sparris.
Himmelskt gott.
 
 
Är egentligen ingen glasmänniska men kunde inte låta bli att prova denna som jag inte sett förut.
 
 
Underbart god, smakade precis som den gamla hederliga lakritspucken gjorde när det gäller salmiak smaken. Små salmiak bitar och chili, en twist chilismak dock inte för starkt utan alldeles lagom på glassen gjorde den perfekt.
Prova den, ni kommer inte att  ångra er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0