Popcorn

 
 
Nu har vi sett sista delen av Nybyggarna. Vilket jobb Anders gjorde. Skulle vilja komma tillbaka om ett år för att se hur det gått för alla deltagarna. Även se vart Linnea är idag som valde att sticka tillbaka till hemlöshet och droger. Sen Bim som kom in i förra avsnittet vet man ju vem det är. Dotter till två som bor i vårt område. Styvpappan som kom in sist i förra programmet känner Sture mycket väl. De har även bott tillsammans i tonåren då de delade lägenhet.
Men jag hade ingen aning att de gott så snett för deras dotter. Ingen av de biologiska föräldrarna var med i tv enbart styvpappan. Sen känner vi båda biologiska pappan, men mamman känner vi inget vidare bara vet vem hon är.
Ser ni programmet eller såg ni serien kanske man ska säga?
 
Nu har Sture poppat popcorn och vi ska se på Johnny och Mattias i Afrika.
Programmet heter Johnny och Mattias på avvägar.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Har sett hela säsongen....

Svar: Jag med flera gånger. jag har den på VHS men nu köpt den på rea på DVD. Underbar serie.
kerstin olsson

2012-11-11 @ 17:30:21
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Vaaa?? Pratar vi om samma serie? Nybyggarna med Arga Snickaren finns väll inte på VHS? :-o Finns ju itt ens på DVD ju...

Svar: men jösses så snurrig jag är. Skrev ju även om Skärgårdsdoktorn så jag trodde det var den du menade. nej Nybyggarna finns nog inte vare sig på VHS eller DVD. Kan tala om att biologiska pappan till den unga tjejen i serien använder både hasch och amfetamin, mamman hasch styvpappan hasch och amfetamin. Kanske slutat med amfetaminet men det andra används, men de jobbar och har boende. Men det framgick aldrig i serien att de var missbrukare också.Styvpappan sålde min sambos stereo för länge sen för att få ihop pengar till amfetamin när de bodde ihop
kerstin olsson

2012-11-12 @ 08:36:33
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Jisses vilken soppa... Inte underligt att tjejen fått så tuff start... Hittills verkar u hon vara den vettigaste då... Men vi får väll se hur länge hon håller sig ren. Men jag hoppas....

Vad gäller skärårdsdoktorn så har jag med sett den... =)

Svar: Hon bor itne kvar i boendet iallafall hon och den kraftiga griniga kille har flyttad. Läste det på aftonbladet plus på nätet. Vill jag läsa mer måste man betala för plus/månad. Vägrar jag att göra så det enda jag fick se var en bild på de som bodde kvar och där var inte de två med.
kerstin olsson

2012-11-13 @ 16:02:55
URL: http://phantazia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0