Landsort

Landsort är en by som ligger på ön Öja söder om Torö, i Nynäshamns kommun och i Stockholms södra skärgård.
Landsort förekommer även som namn på hela ön. Den är smal och långsträckt, cirka 700 meter bred och fem kilometer lång. Dess norra delar har täta skogsområden med buskmarker. I södra delen ligger Landsorts by.
 
Här spelades mycket av Skärgårdsdoktorn in. Jag förstår det för det är otroligt vacker natur.
Hit ska jag åka i sommar och trava runt en hel dag. Man kan ta in på vandrarhemmet eller hyra en liten stuga för några dagar. Det ska vi göra min älskling och jag.
 
För ni som känner mig vet hur mycket jag älskar Stockholms skärgård. Den vackraste platsen på jorden.
Vi hade så mysigt i somras när vi åkte till Norröra och den dag vi tog båten från Kapellskär.
Stockholms skärgård är världens romantiska plats.
 
 
 
Min älskling på Norröra i somras:
 

 
 
 
Vi båda.
 
 
Min älskling på båten Rosella i somras
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en fortsatt bra dag, för det ska jag försöka att ha.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0