Svullan ögon!!!!

Godmorgon. Jäklar ögon, smörjade in dem runt om med Inotyol igår kväll och det slutade att klia+att svullnaden gick ned. Men har varit upp 45 minuter nu och nu börjar de att klia igen.

Vet fasiken inte vad det är. Allergi, men jag har använt mina allergi droppar utan bättring. Sen är det runt ögat precis som det kliar jättemycket och är svullet. Men har mailat vårdcentralen att min läkare ska kontakta mig under dagen. Jättebra det där så slipper man sitta i telefonkö.

Men hostan är nästan borta, hostar någongång/dag och det känns helt underbart, hesheten tror jag är bättre och värken i bröstet är bättre
.
Hoppas det verkligen håller på att vända. Vill börja jobba igen är så himla trist att bara gå här och inte ha något att göra. Det är skinande rent här hemma och jag har rensat bort lite saker som aldrig användas. Middagen är det för tidigt att börja med :-).

Läste just Aftonbladet på nätet. Denna artikel läste jag:


Att måla naglarna ombord blev en tråkig historia för amerikanska Jeanie Daniels.

Att måla naglarna ombord blev en tråkig historia för amerikanska Jeanie Daniels.

Målade naglarna ombord - greps

När kvinnan inte fick måla naglarna på flyget tog hon till fula ord

Amerikanska Jeanie Daniels ville göra sig fin för sin pojkvän.

Det gillade inte flygpersonalen.

När Daniels klev av planet i Houston, Texas, väntade polisen på henne.

Orsaken - ett nagellack.

 

Vill man vara fin, får man lida pin.

Tio målade fingernaglar resulterade i över tio timmar i fängelse för amerikanska Jeanie Daniels, rapporterar media i Kalifornien.

Det var på ett flyg med lågprisbolaget Southwest airlines mellan Kalifornien och Texas, som bråk uppstod.

Daniels, som skulle besöka sin pojkvän i Houston, ville göra sig lite extra fin.

Men att hon målade naglarna i sitt flygsäte var inte populärt.

En flygvärdinna bad henne sluta på grund av lukten.

Daniels bestämde sig då för att avsluta jobbet inne på planets toalett.

Svor åt personalen

Men inte heller det var populärt.

När Daniels konfronterades försvarade hon sig med en rad svordomar.

– Flygvärdinnan var så högljudd och ville inte sluta skrika trots att jag satt på min plats, och jag var högljudd när jag svor åt henne att sluta, säger Daniels i amerikansk media.

Men svordomarna var kränkande, tyckte personalen. När planet landade greps Daniels av väntande polis.

Domaren ansåg dock inte att uppträdandet var tillräckligt för böter och Daniels släpptes efter dryga tio timmar.

Southwest airlines vill inte kommentera händelsen

Vad säger ni eller vad tycker ni? Självklart var anledningen att hon inte fick måla naglarna pga att det finns allergiker.
Jag tex mår dåligt av lukten, det sticker i ansiktet och jag får huvudvärk.
Att inte lyssna på flygplanspersonalen utan istället gå in på de oftast pyttesmå toaletterna och fortsätta måla är inte alls okey. Ska allergikerna undvika toaletten hela resan då.

Man får inte röka längre pga allergiker, inte äta jordnötter. Jag hoppas det kommer ett förbud mot att använda starka dofter också inte bara nagellack för doftallergikers skull. Finns redan på tex min hudläkarmotagning och det är pga att det finns allergiker och de ska ju kunna komma till en allergi mottagning utan att bli sjuka.

Man kan använda rakvatten och parfym med motta. Det behöver inte lukta i hela planet, tåget, bussen, rummet.
Jag är doft allergiker och det kan vara väldigt svårt för vissa att förstå. Men jag har ingen parfym och så ser de ut som ett stort ?. Men de har tex en duschkräm som luktar väldigt mycket så att hela rummet doftar deras kräm. Klart man ska få duscha, men ta allt med måtta, ös inte på sprayer och krämer. Sjukhus och vårdcentraler städer med medel som inte stinker, det finns ju Rosdoft, Liljekonvalj etc idag. Är glad för att nästan alla offentliga platser idag städas med medel som vi allergiker tål.
Att vara doft allergiker innebär inte att det är enbart parfym vi inte tål utan det gäller alla starka dofter som luktar tex som parfym, starka blomdofter och dylikt.

Sen har vi Apotekets underbara allergi hörna, med raklödder som inte doftar och en rakgel efter som inte doftar.
Dessa använder Sture och jag har en doftfri deo, luktar lite men inte någon form av parfymdoft, samma gäller på schampo vi använder och krämer, tvål etc
Utomhus är jag inte lika känslig enbart om någon går förbi nära med starka dofter eller om man sitter utomhus nära någon som har starka dofter på sig.

Oj det här blev långt. Men ville veta lite hur ni tycker, hur ni agerar med tanke på allergiker. Är ni rökare står ni i busskuren och röker eller röker ni i stora folksamlingar?
Öppnar ni jordnötspåsar på bussen, tåget och andra offentliga platser. Trycker ni på er parfym innan ni går ut så eran doft känns i en hel tunnelbanevagn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0