Vart hos läkaren!

Jag orkade inte skriva imorse och egentligen inte nu heller. Men jag fick en tid hos läkaren kl 16 idag. Fick en toppen läkare som verkligen lyssnade på mig. Han sa att det lät som astma så jag fick detta:



Redan efter första dosen så kändes det bättre. Men han ville även att jag ska röntga lungorna imorgon kl 8, passar bra för jag börjar först kl 9.
Han tyckte inte det skulle rossla så mycket som det gjorde, pipljudet och andnöden jag har så fort jag gör det minsta lilla var det som visade på astma förhoppningsvis enbart förkylningsastma eller kall astma som man får av kyla ute.
Läkaren lovade ringa imorgon eftermiddag till jobbet och ge svar på vad röntgen sa.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad var de jag. Sa! Sen sär har jag med. Man börjar skaka av den och får lättare kramp. Tar du den för mycket svullnar ansiktet upp eftersom det är korrosion i. Men sjukt bra är den! De där är den snabbverkande. Jag har den långtidssjuk verkande med!

2012-01-25 @ 20:51:23
Postat av: Aspiga Celine

Underbart. Om det visar sig vara förkylningsastma, så ta och fråga om du inte också skall ha Pulmicort. Den tas förebyggande i samband med infektioner. Bricanylen används ju vid beov.

2012-01-26 @ 00:06:55
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Välkommen i klubben men se upp om de skulle vilja höja dosen. Av misstag fick jag 50 mg och den gav mig en fruktansvärd hjärtklappning. En vanligt biverkan av 50 mg. Fick Pulmicort för några år sedan men den blev jag jättedålig av, fick svårt att andas m.m. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så sa de att sluta genast med den. Bricanyl 25 mg är jättebra, den har jag aldrig fått några negativa biverkningar av, har haft den sedan 1992.

2012-01-26 @ 13:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0