Söndags morgon!

Vi åkte till City Gross igår efter middag och på vägen stannade vi till vid Blackebergs torg.
Sture skulle till Billy för att lämna in hästarna.
Jag knäppte lite bilder medan jag väntade. Tänk stora granen på torget var kvar och små granarna på taket. Ur dåligt när det var tjugondedag Knut i fredags.
Sen att de för två år sen (tror det var två år sen) bytte ut ljusslingorna i små granarna till sådana där plast lys slingor...ur fult och snett och vint.
Här har ni lite bilder.






Sen det där fula höghuset som kom till 2001, men det fanns faktiskt med på ritningen redan när de började bygga torget på 50-talet. Vet inte varför det inte byggdes då.



vacker himmel





Någon som vet när systembolaget öppnades på Ekerö. Vill ha ett korrekt svar från en säker källa tex kommunen. Sture säger en sak och jag en annan.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Nej fy vad fult med ljusslingan slängd så, så vackert som det var med dessa julgranar förr i tiden! Visste inte att höghuset fanns planerat från början, trodde det var något de kommit på för att förtäta centrum. Där på Salongen gick jag och klippte mig, det var Britt som hade den på den tiden!

2012-01-15 @ 10:54:17
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Sv Tack för dina fina ord ang. bilden på Jonathan på bordet :)

2012-01-15 @ 23:23:44
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0