I am back!

Vill bara skriva en sak först. Ni får gissa hur mycket ni vill men kommer inte få ett svar på om ni har rätt eller inte. Dåligt omen som sagt, men ni kommer att få svar senare i år det lovar jag. Mamma vad ihärdig du är!!!!

Amerikansk komedi från 1981. Den tuffe Chicagoreportern Ernie Souchak hamnar i ett maffiabråk som är nära att sluta illa. För att komma bort från tumultet skickas han iväg för att göra ett reportage om örnforskaren Nell Porter. Hon är liksom Ernie en hårdnackad person men efter ett par duster förälskar de sig i varandra. Tyvärr räcker det inte för att hålla sams utan deras personligheter och livsstilar fortsätter att kollidera med varandra.





Har ni sett denna film Kalla mig Ernie som den heter på svenska? Handlar om en man som har en mycket berömd kolumn i en välkänd tidning i Chicago. Han snokar reda på allt och har folk som läcker upplysningar till just honom. En dag så får han upplysningar av en man som har sin lille som med sig som vill klättra upp på en brandstege. Ernie skojar och säger att han kan hjälpa pojken som blir jätteglad, men pappan ryser och talar om att han avskyr höjder.
Några dagar senare så sprängs Ernies lägenhet i luften och hans chef bestämmer sig för att skicka honom till klippiga bergen för att göra en intervju av en kvinna som lever där och fotograferar örnar. Han måste bort folk vill ju mörda honom för det han skriver.

Summan av kardemumman är att han blir blir kär i denna kvinna och hon i honom, men en dag måste han ju återvända och hon har sitt liv i klippiga bergen. Han kommer tillbaka och är som en levande zombie som vandrar runt med vandringskäpp, byter ut alla kort på sitt skrivbord med bilder från reportage han gjort till kvinnan han älskar och örnarna. Av misstag tas hans första artikel in som är som en kärleksfull rese berättelse.
Den tuffe kolumnisten som riskerade sitt liv som hade sitt namn efter flygplan som flög över Chicago, en välkänd och väl läst kolumnist hade totalt förvandlas.

Men en dag står det om pappan som gav honom upplysningar i en tidning. Han är död pga ett fall från en brandstege. Ernie vaknar upp och skriker, han skulle aldrig ge sig ut på en sådan han hatade höjder.
Han är i full gång igen och alla jublar.

Vad vill jag säga med detta då?

Jo I am back!
Skrollade in min blogg och det är bara skit senaste tiden. Har inte skrivit pga lust utan mer eller mindre känt mig tvungen varje dag att plita ned något. Sjukdomen har gjort mig orkeslös och svag. Men idag är det första dagen som jag vill skriva och brinner av lust för det.

Är fortfarande orkeslös, hostig, matt och trött men skrivlusten är tillbaka!

Hur mår ni själva då mina läsare? Något ni brinner för? Är ni sjuka eller har ni varit.
Hur var er start på det nya året?
Min vet ni ju redan eller hur?
USEL!!!


Jag kommer uppdatera idag för att jag känner för det itne för att jag måste.
Ha en jättebra Fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0