Tisdag!


För alla mornar!

God morgon nu är det Tisdag. idag ska bilen in på verkstan och jag får ta mig hem med T-banan. Eftersom kylan gör hostan värre så är det inget kul alls att efter en hel arbetsdag, trava till t-banan och åka hem.
Men jag har nog även blivit för bekväm med att alltid få skjuts hem. I början när vi hade bilen så var det enbart när jag stängde, sen blev det när jag slutade halv fem, sen blev det varje dag även när jag slutade tidigt om Sture hann, vilket han alltid gör.
Men just nu är det enbart pga den här hostan jag har.

Men nu har jag använt Bricanyl en vecka imorgon och andningen bättre, flåset bättre, pipet nattetid borta, men hostan och hesheten vill inte ge med sig. Ni som har astma har ni det så här? jag hostar ibland så jag blir blå i ansiktet och särskilt eftermiddagar och kvällar.

Vakande 50 minuter innan kl skulle ringa idag men har sovit jättebra, bara vaknat två gånger och somnat om omgående.
Ska snart äta lite frukost och koka en kopp Ingefärste som lindrar väldigt bra mot hostan och min ömma hals.

På Fredag ska vi sticka och handla efter att jag slutat jobbet, ska ju ha middagsgäster på Lördag. Vissa saker är redan inhandlade men andra saker kan man inte köpa en vecka innan.
jag fyller ju år imorgon så på Lördag blir det födelsedags middag.

Min syrra kommer nog inte för hon ligger på sjukhus efter en väldigt jobbig och planerad operation och hon har värk, mår illa och kräks.
Så syrran om du läser detta så ta det lugnt och vila, vi ses när du blir bättre istället.

Krya på dig!!!

Nu ska jag äta frukost sen ta mig till jobbet och ta hand om en drös busfrön :-)!


Mina är ju itne så här små utan minst tre år tom blivande sexåringar.


Kommentarer
Postat av: Aspiga Celine

Halloj!

Känn dig utmanad, för nu har jag utmanat dig. =) http://phantazia.blogg.se/2012/february/utmanad-utmanar.html

2012-02-01 @ 09:35:15
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0