Svulla svulla svulla!!!!

Har tagit det lugnt idag och vi har kollat färdigt på Pojken med Guldbyxorna. Kanske det är ett tråkigt liv för vissa men inte för oss.

Jag vill gärna åka ut och göra något men min hosta blir tyvärr sämre av att vistas ute i kylan. Så nu är vi barnsliga och ser på gamla barnserier. Vi slöar framför tv:n ser på varuhuset och en massa annan skit som somliga skulle kalla det kanske.


Lägenheten är skinande ren så där finns det inte mycket att göra, tvätten tvättades igår och vi har handlat allt vi behöver i matväg för flera dagar framåt.

När hostan är över så blir det en riktig långis promenad på Söders höjder oavsett kyla ute.

Förresten vad gör ni andra på helgerna?
Har man ett tråkigt liv för att man kollar på film en hel Söndag?
Måste man ut och göra något för att ha ett rikt liv?

vad har ni för åsikter om vad ett tråkigt liv är och ett rikt liv är?

Vet ni något hemskt?
Jo snart ska jag svulla i snacks också och fortsätta att dega framför tv:n.

Bli så där fet och ful så att jag blir avundsjuk på alla som är smala och håller på med LCHF dieter!
Gråta över att jag aldrig kommer bli mer en en sketen barnskötare!
Bli upprörd över idioter som säger dagis och inte förskola!
Jag ska vara en bitter gammal kärring helt enkelt!


Men först blir det:







Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: angelica

Du borde be läkaren att kolla om du har astma, eftersom du får hosta rätt ofta, de brukar misstas som luftrörskatarr bland annat, hostan blir då värre av kylan. Och de kan vara förkylningsastma då får man jobbig hosta direkt när man blir förkyld! Vi har ju de i släkten eftersom jag fått de och teddy fick ju anfall av rök när han var mindre! kolla de

2012-01-22 @ 18:04:07
Postat av: Aspiga Celine Naminah

När det gäller din evinnerligt envisa hosta så börjar jag undra om du möjligen kan ha åkt på förkylningsastma. För mig så kommer den i samband med förkylningar (vissa av dem) och kan sitta i allt ifrån veckor till flera månader efter och kyla/väderomslag påverkar hostan. För mig killar det lite i halsen som gör att jag liksom inte kan låta bli att hosta och hostmediciner hjälper i regel inte. Det som för mig hjälper är att behandla med inhallationer av Pulmicort.



Sv - Tack, jag fick det tipset också av Marie. Hsar installerat Picasa och testat omkring lite men jag känner mig inte lika hemtam som på piknik. Picasa laddar tex automatiskt in alla ens foton vilket för mig känns mindre kul.

2012-01-22 @ 18:45:52
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0